אישום: עורך דין גנב מלקוחותיו את כספי המכירה של ביתם

עו"ד מיכאל סטרנס, שייצג שני אחים בעסקה למכירת בית ברמת-השרון, מואשם כי גנב מהם את כספי המכירה בסך 1.6 מיליון שקל

עורך דין שייצג בעסקה למכירת בית ברמת-השרון מואשם כי גנב מלקוחותיו את כספי המכירה בסך 1.6 מיליון שקל.

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה היום (ב') לבית המשפט השלום בעיר כתב אישום נגד עו"ד מיכאל סטרנס, בן 64, בגין ביצוע עבירה של גניבה בידי מורשה.

על-פי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד רות ארז, במארס 2006 פנו האחים מ.פ ו-י.פ לעו"ד סטרנס כדי שייצג אותם בעסקה למכירת בית ברמת-השרון, שהיה שייך במחציתו להם ובמחציתו לאביהם.

בסמוך לכך, נטען, חתמו האחים על הסכם למכירת הבית, כאשר כחלק מההסכם נקבע כי 300 אלף דולר יישארו בחשבון נאמנות אצל עורך הדין הנאשם עד אשר יתקבלו אישורים שונים לעסקה.

בהתאם להסכם, נטען בכתב האישום, העבירו הקונים לעו"ד סטרנס את מלוא סכום תמורת הבית, ועורך הדין העביר לאחים כ-582 אלף שקל - והותיר ברשותו כ-2 מיליון שקל ללא הסכמת האחים.

לפי כתב האישום, עו"ד סטרנס לא העביר את הסכום הנ"ל לאחים, גם לאחר שהבעלות על הבית הועברה לידי הקונים בשנת 2008, וגם לא לאחר שפעל מטעמם לקיום צו הצוואה של אביהם שנפטר במהלך שנת 2009, בו דרשו גם את חלקו הכספי ממכירת הבית.

עוד טוענת הפרקליטות, בין היתר, כי במשך תקופה ארוכה פנו האחים לנאשם פעם אחר פעם בבקשות שונות לקבלת מלוא הסכום, אך עורך הדין השיב את פניהם ריקם, כאשר בשלב מסוים, ורק לאחר הגשת תלונה למשטרה, העביר סטרנס לאחד האחים סכום נוסף של כ-144 אלף שקל.

לטענת הפרקליטות, כאמור, במעשים אלה גנב עו"ד סטרנס מהאחים ומאביהם סכום מצטבר של כ-1.6 מיליון שקל.