הכנסה לעסק: כך תהפכו את המיילים שלכם לתזרים מזומנים

בעזרת קורס חינמי חדש שצילמו בווידיאו, אדם טל וניר סבר מלמדים כיצד להשתמש במאגרי הדואר האלקטרוני שלכם כדי לתקשר נכון ולהפוך את כרטיסי הביקור שאספתם לכלי שיווקי אדיר ולתזרים הכנסות פעיל מבלי להשקיע אגורה אחת

הדואר האלקטרוני (דוא"ל) משמש אותנו לצרכים רבים בשגרת חיינו האישיים והעסקיים. הוא למעשה כלי נפוץ ויעיל מאוד לתקשורת השיווקית של כל ארגון ובעל עסק אל מול הלקוחות והספקים שלו וביכולתו אך להשפיע על היקף המכירות באופן ישיר ועקיף. זה נראה פשוט וקל אולם, מסתבר שרבים מהמיילים שאנו שולחים, אינם נפתחים כלל או נקראים על ידי הנמענים, שכן כוחו של כלי שיווקי זה, אינו בשליחת מסות גדולות אלא דווקא בצמצום - בשימוש ברשימות תפוצה ממוקדות, מפולחות ומותאמות לקהל היעד. אז איך בעצם ניתן להשתמש במיילים כדי להפוך אותם לתזרים הכנסות ולגיוס לקוחות.

אדם טל (בן 29) וניר סבר (בן 23), שני יזמים צעירים - מומחים לשיווק באינטרנט, שמובילים אלפי לקוחות ומלמדים אותם שיטה מוכחת שייצרה לבעלי עסקים מיליוני שקלים, הכל באמצעות האימייל. בעזרת קורס חינמי חדש שצילמו בווידאו, הם מלמדים כיצד להשתמש במאגרי הדואר האלקטרוני שלכם כדי לתקשר נכון ולהפוך את כרטיסי הביקור שאספתם לכלי שיווקי אדיר ולתזרים הכנסות פעיל מבלי להשקיע אגורה אחת.

"הטעויות שאנשים עושים בשיווק במייל הן בסיסיות וברות שינוי מיידי, שיכול לייצר תזרים חיובי מיידי, אם רק פועלים לפי הניסיון שלנו", אומר אדם טל, יזם סדרתי בן 29, שביחד עם ניר סבר בן ה-23, שותפו לקורס, מייצר מאות אלפי שקלים מדי שנה, רק ע"י שיווק במייל. "ככה תבנו לכם אימפריה מהידע שכבר נמצא ברשותכם", טוענים השניים, וקוראים לשיטה - "האימפריה הנסתרת". כיצד לעשות זאת?

5 טעויות נפוצות שאנשים עושים בשיווק במייל:

1. שורת הנושא לא מעניינת ולא מסקרנת - שורת נושא, זה הדבר העיקרי שיקבע אם אנשים יפתחו את המייל שלכם או לא. שורת נושא צריכה להיות: מעניינת, מסקרנת, ולהסביר את התוכן של המייל. דוגמה לשורת נושא מעניינת: "איך ילד חסר השכלה בן 23, ייצר 107,000 ש"ח בשבוע, מבלי לצאת מהבית". למייל שידבר על שיווק, יזמות, עסקים ויצירת הכנסה, מן הסתם.

2. תזמון לא נכון - חשוב מאוד לשלוח את המייל בתזמון נכון. במיילים בנושאים עסקיים לדוגמא, יום ראשון ב-6:00 היא שעה טובה לאחוזי פתיחה גבוהים כי אנשים קוראים את המייל עם הקפה של הבוקר או כשהם מגיעים למשרד לפני שהם נכנסים לקצב העבודה של השבוע. טיפים בנושאי היכרויות, טיפים לדייטים וכדומה הייתי מעדיף לשלוח ביום שישי אחה"צ, כך שאנשים יקראו את המייל לקראת הערב כשהם רוצים לצאת ולפגוש את בני המין השני ומרגישים חוסר בטחון וצריכים טיפים.

3. תכנים לא איכותיים ואינם בעלי ערך - יש שלוש סיבות עיקריות שבגללן אנשים נרשמו לרשימה שלכם מלכתחילה: מבצעים והנחות, לעקוב אחריכם ואחרי המותג שלכם ולקבל מכם תוכן וטיפים בתחום שלכם. רוב המיילים לרשימה שלכם צריכים להיות תוכן איכותי. ככה אתם משאירים אותם ברשימה שלכם, ודואגים שלא יעזבו גם בתקופה שיש לכם קמפיין שמוכר משהו באגרסיביות. גם מי שלא קונה, נשאר איתכם כי הוא זוכר את התכנים האיכותיים ששלחתם, ויודע שיש לו מה לפספס אם יסיר את עצמו מהרשימה. אם התכנים שאתם שולחים, אינם בעלי ערך ולא איכותיים מספיק, אנשים יתאכזבו ויפסיקו לפתוח את המיילים שלכם. תשפרו את התכנים, תמצאו מה הם רוצים ותנו להם את זה.

4. חוסר התאמה בין המסר לקהל היעד - יכול להיות שהתכנים שלכם מעולים, אבל אם כל המנויים ברשימה שלכם הם סטארטפיסטים שחולמים על אקזיט ואתם נותנים להם טיפים על ירידה במשקל, זה לא יעניין אותם . בשיווק זה נקרא "התאמה בין המסר לקהל". תוודאו שאתם עושים את זה.

5. לא בניתם מערכת יחסים עם המנויים שלכם - כשאנשים מסתכלים על המייל שלכם, הם לא בודקים רק את שורת הנושא. בתת מודע שלהם בשבריר שנייה, רצים הזיכרונות שיש להם מכם, המחשבות והרגשות שעולים בהם. שיווק באימייל מבוסס על מערכת יחסים. תשקיעו בה, תפתחו אותה, וזה ישתלם לכם. תנו להם ערך ודברים שיעזרו להם להגיע מהמקום שהם נמצאים בו למקום שהם רוצים להגיע אליו.