אבו מאזן נפגש עם אחמדינג'אד: "מודה לך על התמיכה"

יו"ר הרשות ונשיא איראן נועדו בקהיר, שם נערכת ועידת המדינות המוסלמיות ■ "טבעי שהעם הפלסטיני יקבל את זכויותיו", הדגיש אחמדינג'אד

נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, נועד היום (ד') בצהריים בקהיר עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ולא "שכח" לנצל את ההזדמנות כדי לתקוף את ישראל ולאיים עליה. מנגד, הודה לו בן שיחו על "תמיכתו בעם הפלסטיני".

"הישות הציונית מתקרבת למדרון חלקלק", אמר הנשיא האיראני במהלך פגישת השניים. "הפלסטינים צריכים לקבל את זכויותיהם, אין עוררין על כך. זו חובה מוסרית ואנושית עבורנו".

יו"ר הרשות הפלסטינית ניצל את ההזדמנות והודה לנשיא הרפובליקה האסלאמית על "תמיכתו בעם הפלסטיני להשיג הכרה כמדינה משקיפה שאינה חברה באו"ם".

מורסי: "מחויבים לאחינו הפלסטינים"

מוקדם יותר, תקף אחמדינג'אד את ישראל ואמר כי "ישראל רוצה לתקוף באיראן - אבל מפחדת מהתוצאות". דבריו צוטטו בעיתון המצרי אל-אהרם. אחמדינג'אד טען בדבריו כי ישראל היא שיוצרת מלחמות אזוריות. "המדינות שסייעו ליצירת המשטר הציוני הגיעו למסקנה שהישות (הציונית) לא יכולה לבצע את הפעולות הללו ולכן הן משנות את התנהגותן וזה מצביע על סוף הכיבוש והציונות", אמר.

"הציונים הבינו את זה ומנסים לשנות את מצבם דרך צעדים כמו תקיפה בסוריה, אבל הם לא יכולים לפלוש לאיראן", הוסיף נשיא הרפובליקה האסלאמית, שאמר גם שאיראן היא "אחראית הביטחון" במפרץ הפרסי ותקף את מדינות המערב שלדבריו מנסות לשלוט במפרץ בשל מקורות האנרגיה הרבים בו.

לדבריו הצטרף גם הנשיא המצרי, מוחמד מורסי, שאמר בפתח נאומו היום בוועידת המדינות המוסלמיות, כי "הנושא המרכזי בפסגה הזו הם אחינו הפלסטינים. כדי להביא לרגיעה באזור חייבים להגיע למדינה פלסטינית שבירתה ירושלים".

"הפסקת ההתנחלויות היא הכרחית", הכריז מורסי. "הן פוגעות בליבו של השלום - לא יהיה שלום בלי הפסקת הבנייה בהתנחלויות. אנו מחויבים לאחינו הפלסטינים - הוכחנו את זה כשעצרנו את המתקפה ברצועת עזה".