הראל פיננסים: "באלביט הדמיה תהיה כמיליארד שקל תספורת"

אבי שוויצר, סמנכ"ל מחקר ואנליזה בהראל פיננסים, על הסדר החוב הצפוי בחברה שבשליטת מוטי זיסר

יום לאחר שאלביט הדמיה, שבשליטת מוטי זיסר, הודיעה על פתיחת מו"מ להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה, המשיכו היום כל 8 סדרות האג"ח שלה לרדת בשיעור חד של עד 16.8%.

היקף החוב של אלביט הדמיה למחזיקי האג"ח מסתכם ב-2.2 מיליארד שקל, והן נסחרות בתשואת זבל תלת ספרתיות. בנוסף, לחברה חוב לבנקים של כ-300 מיליון שקל. בנק הפועלים הוא הנושה הגדול של זיסר באופן פרטי, ומניותיו באלביט הדמיה משועבדות כנגד חוב של 1 מיליארד שקל.

המחזיקים חלוקים באינטרסים

אבי שוויצר, סמנכ"ל מחקר ואנליזה מהראל פיננסים, אמר היום כי: "אני לא יודע מה זיסר יכול להציע - אין לו כסף, ובנק הפועלים לא ייתן לו להכניס אגורה לאלביט הדמיה. תהיה כאן תספורת של לפחות 1 מיליארד שקל. בסוף 2007 היו לו 50% מחברה בשווי 5.7 מיליארד שקל, זיסר עצמו היה שווה מיליארד וחצי שקל נטו. היום הוא שווה מינוס 800 מיליון שקל".

בדומה לדלק נדל"ן, גם באלביט הדמיה מפוצלים מחזיקי האג"ח באינטרסים שלהם. הפיצול בולט במיוחד בין מחזיקי האג"ח הארוכות לקצרות (סדרות א' ו-ב'), שתשלום הקרן הקרוב של האחרונות (כ-80 מיליון שקל) נדחה אתמול באופן חד צדדי על ידי החברה ל-1 באפריל.

שתי קרנות זרות (יורק ו-dkpartners) שרכשו לאחרונה אג"ח חברה בכ-150 מיליון שקל טרפדו ניסיון לבחירת נציגות אג"ח. את סדרה ב' הקטנה מייצג עוה"ד אסף ברם ורועי סלוקי, ואת יתר הסדרות מייצג עו"ד אלון בנימיני. רק חלק מהמחזיקים תומך בנקיטת צעדים משפטיים נגד החברה.

הבוקר שלחה סדרה ב' הקטנה מכתב לחברה, ובו דרשה כי תעמוד בתשלום הקרוב. תגובתה של אלביט הדמיה ניתנה באמצעות שני משרדי עורכי דין גולדפרב-זליגמן ופישר-בכר-חן, ובה נכתב כי "התנהגות בלתי שקולה וחסרת אחריות עלולה לגרור אחריה תגובת שרשרת הרסנית ולהסב נזקים קשים, ואף בלתי הפיכים, לכל הגורמים המעורבים, ובראשם מחזיקי אג"ח א' ו-ב' עצמם. נזקים אלה יכולים להימנע אם כל הגורמים המעורבים יפעלו מתוך שיקול דעת, באחריות באופן ענייני וזהיר כמתחייב".

אלביט הדמיה עוסקת בייזום נדל"ן, בעיקר במזרח אירופה ובהודו (באמצעות פלאזה סנטרס). החברה פועלת גם בתחום הביומד באמצעות החברה הבת אלביט מדיקל. החברה נקלעה למצב תזרימי קשה, ואינה מסוגלת לעמוד בתשלומים בזמן לנושיה.

לפי דוח מקורות ושימושים שפורסם בחודש שעבר, אמורה החברה לשלם השנה 732 מיליון שקל לנושיה, אך כרגע יש בקופתה מזומנים בגובה 116 מיליון שקל בלבד.