דיסקונט יעניק מימון לסופר-סולאר - 140 מיליון ש'

המימון הינו עבור שני שדות סולארים שחברת סופר-סולאר מקימה ■ היקף ההשקעה בכל שדה יהיה קרוב ל-100 מיליון שקל עבור כל שדה ■ החברה גם תקבל את הקרקע למשך 20 שנה

בנק דיסקונט יעניק את הליווי הפיננסי לשני מיזמים סולארים של חברת סופר-סולאר בהיקף של 140 מיליון שקל. מדובר בשני שדות סולארים שסופר-סולאר מקימה, האחד במצפה רמון והשני בעין עברונה, לאחר שזכתה לפני שנה במכרזי קרקע של מינהל מקרקעי ישראל.

סופר-סולאר, חברת בת בבעלות מלאה של סופרגז מקבוצת גרנית הכרמל שבשליטת דוד עזריאלי, הציעה 18.7 מיליון שקל עבור האתר בעין עברונה, ששטחו 105 דונם המתאים להקמת מתקן PV בהספק 5 מגה וואט (מחיר המשקף שווי של 145 אלף שקל לדונם). ו-14.1 מיליון שקל עבור האתר במצפה רמון ששטחו 60 דונם המתאים להקמת מתקן בהספק 4 מגה וואט (מחיר המשקף שווי של 235 אלף שקל לדונם).

ההשקעה בהקמת המתקנים מתקרבת ל-100 מיליון שקל כל-אחד. במסגרת המכרזים תקבל סופר-סולאר, בניהולו של אייל חנקין, את הקרקע ל-20 שנה. את סגירת המימון הבנקאי הוביל בדיסקונט ניר הרוש ראש צוות מימון הפרוייקטים, שעזב לאחרונה את הבנק ועבר לקבוצת אדלטק.

עד היום פרסם המינהל 3 מכרזי קרקע להקמת מתקנים סולארים כשבמסגרת המכרז מקבל הזכיין את הקרקע למשך 20 שנה. במכרז השלישי אף הוא במצפה רמון זכתה EDF-EN הצרפתית שהציעה 30.1 מיליון שקל עבור שטח של 140 דונם (מחיר של 215 אלף שקל לדונם).