אורמד תעבור להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול ORMP

חברת אורמד הודיעה כי בורסת הנאסד"ק אישרה את רישום המניות שלה למסחר ■ סימול החברה ישתנה החל מיום שני ה-11 בפברואר

חברת אורמד הודיעה כי בורסת הנאסד"ק אישרה את רישום המניות שלה למסחר. עד כה נסחרה אורמד בבורסה שמעבר לדלפק. בעקבות גיוס שערכה החברה לפני כחודש של 5.6 מיליון דולר, יש לה כעת הון עצמי ופיזור מספקים לעבור לבורסה הראשית. סימול החברה החל מיום שני ה-11 בפברואר יהיה ORMP במקום OTCQB: ORMPD.

כעת, ממתינה החברה לאישור ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, כי היא יכולה להתחיל בניסוי שלב IIb במוצר המוביל שלה, גלולת אינסולין הניתנת בבליעה.
לדברי נדב קדרון, מנכ"ל החברה: "המסחר בנאסד"ק צפוי לאפשר לנו להרחיב את בסיס המשקיעים שלנו ולהגביר את הנראות של החברה ואת הנזילות של מניותיה". אורמד נסחרת כעת לפי שווי של 50 מיליון דולר.

אורמד הוקמה ב-2006, על בסיס מחקריה של ד"ר מרים קדרון מבית החולים הדסה, ומנהל אותה בנה, נדב קדרון. ב-2006 היא מוזגה לשלד בורסאי. בעבר שקלה החברה להירשם גם לבורסה בתל אביב ול-AMEX, אך החליטה לבסוף שהנאסד"ק הוא היעד שלה. המשקיעים הבולטים באורמד הם הקרן האוסטרלית Regals Fund, והמשקיע הפרטי הוא לאונרד סאנק (Leonard Sank).

גלולת האינסולין של אורמד מיועדת לחולי סוכרת מבוגרים, אשר עדיין אינם מטופלים באינסולין בזריקות ואינם מוגדרים כ"תלויי אינסולין". מחקרים שונים מצאו, כי מתן אינסולין בגלולה - גם אם לא במינון המדויק ובזמנים המדויקים של משטר מתן אינסולין לחולים שהפכו תלויים בו - יכול לשפר את מצב המחלה ולדחות את המועד שבו החולה יהפוך תלוי באינסולין; מצב שמקשה מאוד על ניהול שגרת היום, וגם מסוכן ועלול להוביל לסיבוכים. מספר חברות נוספות עובדות על מוצר דומה, וביניהן נובו נורדיסק, המובילה בתחום האינסולין בהזרקה. מאידך, כמה חברות רשמו כישלונות כואבים בתחום גלולת האינסולין.

את החברה מייצג עורך דין עודד הר אבן ממשרד zag s&w בבעלות זיסמן אהרוני גייר.