סגן השר לשעבר מיכאל רצון נחקר בגין הטרדה מינית

נגד רצון הוגשו תלונות על הטרדה מינית מילולית של נשים שעבדו תחתיו ■ רצון: "זו מתקפה משוללת כל בסיס, אך ורק כדי למנוע את הארכת כהונתי כיו"ר נת"ע"

במשטרה חוקרים בימים האחרונים מספר תלונות שהגיעו ליחידת להב 443 ועוסקות בהטרדות מיניות לכאורה שביצע חבר הכנסת וסגן השר לשעבר מהליכוד, מיכאל רצון, בנשים שעבדו תחתיו. רצון מיהר להגיב לתלונות ואמר: "מדובר במתקפה מתוכננת ומאורגנת".

רצון, שכבר לא מכהן כנבחר ציבור אלא מנהל את חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), חשוד כי הטריד מילולית מספר עובדות, על-פי דפוס דומה. עם זאת, במשטרה לא מייחסים לו תקיפות פיזיות בעלות אופי מיני.

החקירה החלה בעקבות מספר תלונות שהגיעו מעובדות המועסקות תחתיו. לא מדובר בעובדות משכן הכנסת, כי אם בתלונות שמקורן בתקופה האחרונה. במשטרה בודקים כעת כמקובל על-פי הנוהל את החשדות, בעקבות התלונות שהופנו.

"מתקפה משוללת כל בסיס"

"מדובר במתקפה משוללת כל בסיס נגדי, אך ורק כדי למנוע את הארכת כהונתי כיו"ר נת"ע", מסר רצון באמצעות עורך דינו, יובל ששון. "אני נחוש לחשוף את הגורמים העומדים מאחורי מהלך זה. מי שעומד מאחורי המזימה השפלה ייכשל בסופו של דבר ויבוא על עונשו".

רצון הדגיש כי הוא נשוי, אב לילדים וסב לנכדים, וכי "מעולם לא הייתי נתון תחת מערכת מתוכננת ומתוזמנת שכזו".

"שוחחתי בכאב עם רעייתי ובני משפחתי בעניין זה ועדכנתי אותם בתלונות, בחקירה ובמניע שעומד מאחוריהן לכאורה. שיתפתי ואני משתף פעולה באופן מלא עם גורמי אכיפת התיק, לרבות הסכמה לעימותים או לבדיקת פוליגרף", מסר רצון. "ככלל, גם אם בשוגג פגעתי בהתבטאות כזאת או אחרת, אני יודע לקחת על כך אחריות ולהתנצל, אולם לא בכך מדובר".

מעורך דינו יובל ששון נמסר: "התלונות, שאמיתותן נבדקת כעת על-ידי המשטרה, הוגשו כחלק ממסכת רחבה של רדיפה אחר מרשי. מרשי שיתף פעולה באופן מלא עם המשטרה והשיב על כל שאלות החוקרים. ישנן ראיות חד-משמעיות המזימות את הטענות כנגד מרשי.

"בטוחתני כי מרשי לא יזקק להוכיח חפותו בבית המשפט, באשר סופה של חקירה זו להיסגר במהרה לאחר בירור קצר של העובדות. בכוונת מרשי להביא לחשיפת מי שעומד מאחורי רדיפה זו ולהביא לטיהור שמו".