רוצים אוסקר? תתאמצו!

לא רע לפני האוסקר - סוף-סוף יש מה לראות בערוצי הסרטים

"גומורה" ו"מטאל ג'אקט", ב', מ-22:00, "הוט פריים"

הימים שלפני ערב האוסקר הם ימים לא רעים לחובבי הסרטים: ערוצי הסרטים, שלעיתים מציגים פלא שבמסגרתו בעשרה ערוצים במקביל אין אפילו סרט אחד ראוי לצפייה, משקיעים ומביאים למסך את כל הלהיטים הקולנועיים המוערכים. שניים כאלה, ישודרו הלילה ב"הוט פריים". יחד עם זאת, מי שמכין את עצמו לערב מהנה של צפייה, מוזמן לחשוב פעמיים, כיוון ששני הסרטים שישודרו הערב, כל אחד בתורו, הם לא פשוטים לצפייה. זה מתחיל עם "גומורה" (22:00) שזכה באוסקר לסרט הזר לפני ארבע שנים: חמישה סיפורים שונים שקשורים למאפיה בדרום איטליה, מוצגים באופן ריאליסטי ונוקב, מטלטלים את הצופה וגורמים לו לסלידה מהז'אנר שפרנס בעבר כל-כך הרבה אגדות פשע הוליוודיות, שהתבוננו בעולם האכזרי הזה מנקודת מבט כמעט רומנטית.

מיד אחריו ישודר "מטאל ד'אקט" (00:15), עוד סרט מטלטל, הפעם מבית היוצר של סטנלי קובריק, סרט שמלווה מחלקת חיילים אמריקנית במלחמת וייטנאם, בתהליך שמקלף מהם אט-אט את זהותם המקורית ומחלץ מהם מחוות אנושיות נדירות לצד מעשים חייתיים.

לטעמי זהו אחד מסרטי המלחמה הטובים ביותר בתולדות הוליווד, יוצא דופן בעוצמתו גם בתוך הז'אנר שמכה על החטא המכונה מלחמת וייטנאם.