מדוע מעכבת הרשות לני"ע פרסום פרוטוקולים שלה?

הרשות לא פרסמה פרוטוקולים מאז ספטמבר 2012 ■ גורמים בשוק שביקשו לעיין בדיונים שעסקו בעמלות ההפצה גילו שהפרוטוקלים חסרים ■ הרשות בתגובה: "הפרוטוקולים עתידים להתפרסם בקרוב"

מדוע מעכבת רשות ניירות ערך פרסום פרוטוקולים של ישיבות המליאה? מאז 2004 נוהגת הרשות, שבראשה עומד כיום פרופ' שמואל האוזר, לפרסם את פרוטוקול מליאת הרשות באתר האינטרנט שלה. ואולם, הפרסום - שנעשה לרוב בתדירות חודשית - הופסק במפתיע בספטמבר האחרון, למרות שהמליאה התכנסה כמה פעמים מאז.

סוגיית עיכוב הפרוטוקולים עלתה לאחר שגורמים בשוק ביקשו לבדוק את נושא הרפורמה בעמלות ההפצה, ואת האופן שבו הצביעו חברי המליאה לגביו, וגילו כי הפרוטוקולים חסרים. נזכיר כי לפני כחצי שנה החלה הרשות לקדם מהלך להפחתת עמלות ההפצה שמשלמים כיום מנהלי קרנות לבנקים עבור הפצת הקרנות למשקיעים. זאת במטרה להוזיל את דמי הניהול בקרנות הנאמנות.

חרף מאבקם העיקש של הבנקים נגד המהלך, הביעה ועדת הכספים את תמיכתה ביוזמת הרשות, ומליאת הכנסת אף אישרה את פיצול הסעיף מתיקון 15 לחוק השקעות משותפות בנאמנות (סעיף המקנה לשר האוצר, ובפועל ליו"ר רשות ני"ע, את הסמכות לפקח על גובה דמי הניהול בקרנות הנאמנות). מאחר שתהליך אישור התקנות ממושך ומסורבל, ובעקבות פיזור הכנסת, הנושא מתעכב.

מרשות ניירות ערך נמסר, כי "סעיף 13 לחוק ניירות ערך קובע מפורשות כי אין לגלות מדיוניה של הרשות, אלא בהסכמת הרשות או יושב ראש הרשות. על אף כלל סודיות הדיונים, ולנוכח הרצון לשקף מדיוניה ככל הניתן לציבור, מפרסמת הרשות באתר האינטרנט שלה פרוטוקולים של המליאה, למעט את הדיון בנושאים שנקבע כי אינם מתאימים לפרסום, כפי שמצוין אף באתר. יתרת הפרוטוקולים של מליאות הרשות בשנת 2012 (מליאות אוקטובר ונובמבר) עתידה להתפרסם באתר הרשות בקרוב. בפרוטוקולים אלו נכללת התייחסות גם לנושא עמלות ההפצה".