המו"מ עם נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות עדיין לא חודש

לידי "גלובס" הגיעו דרישות נציגות האג"ח ■ מקורב לנציגות: "עד שכל התנאים ימולאו, לא נחזור לשולחן המו"מ"

אחר שבקבוצת אי.די.בי בירכו אתמול על החזרה לשולחן המו"מ עם נציגות האג"ח באי.די.בי אחזקות, ל"גלובס" נודע כי הצדדים עדיין לא רואים עין בעין, והמו"מ ביניהם על מתווה הסדר החוב הענק עדיין לא חודש.

בשבוע שעבר הודיעה הנציגות לראשי החברה על הקפאת השיחות להסדר החוב, כמחאה על הצעד החד-צדדי שקידמה החברה, להארכת תקופת מימוש האופציה להשקעה שניתנה לאיש העסקים הארגנטינאי, אדוארדו אלשטיין.

הנציגות שלחה באותה הזדמנות מכתב חריף לחברה, שדן ב"אופציית אלשטיין וחידוש המשא ומתן לגיבוש הסדר חוב", ובו שורת דרישות מהחברה כתנאי לחידוש המו"מ. דרישות אלה הגיעו לידי "גלובס", והן מוצגות כאן לראשונה.

במכתב, שנשלח על-ידי משרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל עו"ד, נכתב כי "מתוך ראיית טובת מחזיקי האג"ח בלבד, ומתוך רצון וכוונה לנסות ולמצות את תהליך המו"מ שבנדון, יהיו מרשיי מוכנים לשקול חידוש ההידברות בנושא הסדר החוב שבין החברה לבין כלל נושיה, בכפוף לכך שהחברה תעביר למרשיי וליועציהם, ללא דיחוי נוסף, את מלוא המידע שבידה בנוגע לעניינים הבאים.

"הערכות השווי ותזרימי המזומנים של חברות הקבוצה (למעט החברה), בין שהוכנו באופן פנימי ובין שהוכנו על-ידי, או בסיוע, יועצים חיצוניים.

"מלוא המידע הנוגע לאופן שבו מתכוונת החברה להבטיח ביצוע תשלומי חוב מכל סוג שהוא בכל חברות הקבוצה (למעט החברה) עד לסוף שנת 2015.

"תזרים מזומנים חזוי של החברה ושל כל החברות הבנות המהותיות, המבטיח את פירעון התחייבויות החברה לאחר ההסדר (ככל שכזה אכן יושג)".

"טרם עמדה בכל התנאים"

נוסף על כך, החברה התבקשה על-ידי הנציגות למסור גם "מסמך המפרט את הפתרון המוצע על-ידי החברה להסדיר את דרישות הנושים הפיננסיים, לרבות מחזיקי האג"ח בחברה הבת אי.די.בי פתוח... שכן, הסדרה זו מהותית ליכולת מחזיקי האג"ח של החברה לשקול כראוי הסדר חוב בחברה".

בסביבת נציגות האג"ח, המורכבת מנציגי אקסלנס, גילעד הוותיקה והראל, גורסים כי החברה טרם עמדה בכל התנאים, ו"בכל מקרה, עד שכל התנאים ימולאו, הנציגות לא תחזור לשולחן המו"מ", כדברי גורם בשוק. זאת, אגב הודעת אי.די.בי מאתמול, כי "אי.די.בי מקבלת בברכה את החזרה לשולחן הדיונים. בכוונתנו למצות את המו"מ ולהגיע להסדר הוגן עם כל מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות. במסגרת זאת החברה תעמיד לרשות הנאמנים את כל המידע הנדרש להם, כדי שיוכלו לקבל החלטה שקולה ומושכלת".

על כל פנים, בשוק מעריכים כי הצדדים ישובו לדון ביניהם על התנאים להסדר, וזאת בכפוף להערכות על כך שבעל השליטה נוחי דנקנר צפוי להגיש למחזיקים מתווה משופר להסדר.

כל זאת כשבמקביל נציגות האג"ח באי.די.בי אחזקות ממשיכה לדבר עם נציגות האג"ח באי.די.בי פתוח על האפשרות שהעלתה השנייה לשיתוף פעולה מול בעל השליטה, כדי לכפות הסדר חוב ושינוי בעלות באי.די.בי פתוח. שתי הנציגויות צפויות להיפגש ביניהן בנושא זה כבר מחר, ונציגות האג"ח באי.די.בי אחזקות טרם הכריעה אם להיענות ליוזמת נציגות האג"ח באי.די.בי פתוח.

מקבוצת אי.די.בי נמסר:

"אי.די.בי אחזקות תעמיד לרשות הנאמנים ונציגות האג"ח שלה את כל המידע הנדרש להם על מנת שיוכלו לקבל החלטה שקולה ומושכלת. בכוונתנו למצות את המו"מ, על מנת להגיע להסדר הוגן עם כלל מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות, ואנו מקדמים בברכה את החזרה לשולחן הדיונים".