פלאפון: נמצא המקור לתקלה שהפילה את הרשת

ל"גלובס" נודע כי שילוב נדיר של תקלה במתג איתותים, שתקף את המרכזייה הראשית של פלאפון, הוא זה שהביא לנפילת הרשת בשבוע שעבר ■ פלאפון אמנם הצליחה להתגבר על התקלה במהירות, אך הציעה פיצוי זניח ללקוחות

שילוב נדיר של תקלה במתג איתותים שתקף את המרכזייה הראשית של פלאפון הביא לנפילת הרשת בשבוע שעבר, כך נודע ל"גלובס". פלאפון הגישה למשרד התקשורת את הדוח על הסיבות לתקלה, ומסתבר כי החברה איתרה את התקלה במדויק ואף נקטה צעדים שמטרתם למנוע הישנות תקלה דומה.

ל"גלובס" נודע כי הרכיב התקול שאותו איתרה החברה בעת שפתרה את התקלה היה מתג האיתותים - שהוא המתג שאחראי על ניתוב השיחות בין המרכזיות של החברה. אותו מתג,שנקרא STP, "תקף" את המרכזייה הראשית בהודעות שגויות וגרם לנפילתו ובעצם לשיתוק הרשת. פלאפון איתרה את הכרטיס התקול, ולאחר שהוא ירד ועלה מחדש, התקלה נפתרה.

פלאפון מדווחת כי היא ביצעה פעולות שימנעו בעתיד את התקיפה של המתג הראשי על-ידי מתג האיתותים, כך שגם אם יתגלה כרטיס תקול במתג שישלח הודעות שגויות למתג, בסופו של דבר הוא לא יביא להפלתו. אגב, זו הסיבה שהגיבוי לא פתר את התקלה, מכיוון שהכרטיס התקול לא איפשר פעולה תקינה גם של מתגי הגיבוי.

התקלה נחשבת לנדירה מאד מסוגה, ולכן קשה מאד היה לצפותה מראש. לזכותה של פלאפון ייאמר כי היא הצליחה להתגבר על התקלה במהירות גבוהה יחסית, אך הציעה פיצוי זניח ללקוחות.