תביעה: ניתוח פלסטי למתיחת פנים הצמיח לאישה... קרניים

הרופא ביצע ניתוח נוסף כדי לתקן את הפגמים, אך גם הניתוח המתקן לא עזר ■ האישה ביקשה ניתוח שלישי אצל רופא אחר - והרופא לא היה מוכן לממנו מראש

בתביעה שהוגשה על-ידי אישה בת 60 מאזור עמק יזרעאל נגד מומחה לרפואה פלסטית ידוע מהקריות, באמצעות עו"ד לידור פוגל-אורן, נטען כי ניתוח קוסמטי למתיחת פנים וצוואר אותו ביצע הרופא באישה, גרם להופעת שיירי עור תחת אוזניה, כמעין קרניים מכוערות, וכן הותיר שיירי עור בסנטרה.

על-פי התביעה, הרופא ביצע לאישה ניתוח נוסף על מנת לתקן את הפגמים שנוצרו, אך גם הניתוח המתקן לא עזר, לכאורה, והקרניים המכוערות המשיכו לעטר את פניה.

הרופא הציע לבצע ניתוח שלישי, אך מאחר שהאישה איבדה את אמונה בו, סוכם ביניהם כי הניתוח יבוצע על-ידי רופא מומחה אחר בעלות של 25 אלף שקל, והרופא המקורי יישא בעלותו. לפי האישה, ערב הניתוח היא גילתה כי הרופא מסרב לממן את הניתוח ומסכים רק להחזיר לה כסף, לאחר שתממן את הניתוח מכיסה.

לפי עו"ד פוגל-אורן, לאישה, שכבר השקיעה בשני ניתוחים, לא היה כסף לשלם על ניתוח שלישי, ולכן "היא נאלצה לוותר על התיקון, הסתגרה בביתה ושקעה בדיכאון... מאישה פעילה, עובדת ומלאת חיים, הפכה י' לאישה דיכאונית, מסתגרת, שממעטת לצאת מביתה, ואשר מסתירה את פניה בכל הזדמנות בשערותיה, בצעיפים ובכפות ידיה".

כעת האישה תובעת מהרופא פיצויים במאות אלפי שקלים, בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בחיפה.

בכתב התביעה מתוארים הרגעים בהם הבינה האישה כי ניתוח פלסטי פשוט לכאורה למתיחת פנים שינה לחלוטין את חייה: "יום למחרת הניתוח שוחררה י' מבית-החולים כשהיא סובלת מנפיחות גדולה בפנים ומכאבים עזים בכל חלקי ראשה וצווארה. י' הניחה כי מדובר בתופעות שגרתיות של אחרי הניתוח, ואכן הנפיחות חלפה כעבור ימים ספורים, אך י' נדהמה לגלות כי מתחת לאוזניה נוצרו בלוטות עור מכוערות הנראות כמעין קרניים, וכי העור שבבסיס סנטרה ובאזור צלליות העיניים צנח במידה רבה מעבר למצבה שלפני הניתוח".