קרדיט סוויס מכר את רוב החזקותיו במניות צ'ק פוינט

החזקות הבנק השוויצרי ירדו מ-5.4% ל-0.22% ■ השווי הנוכחי של החזקת קרדיט סוויס בצ'ק פוינט הוא 23.4 מיליון דולר ■ גם פידליטי המשיכה לממש

שנה לאחר שהפך לבעל עניין בחברת הטכנולוגיה צ'ק פוינט, מימש הבנק השוויצרי קרדיט סוויס כמעט את כל החזקותיו בחברה. לפי דיווח שהועבר לרשות ניירות ערך של ארה"ב (SEC), החזיק קרדיט סוויס בסוף 2012 כ-455 אלף מניות של צ'ק פוינט, שמהוות 0.22% מהון המניות של החברה. זאת, בהשוואה ליותר מ-11 מיליון מניות צ'ק פוינט (כ-5.4%) שהחזיק בסוף 2011. השווי הנוכחי של החזקת קרדיט סוויס בצ'ק פוינט הוא 23.4 מיליון דולר.

צ'ק פוינט, שנוסדה ומנוהלת על-ידי גיל שויד, מספקת פתרונות לאבטחת אינטרנט ומידע, ונסחרת בנאסד"ק בשווי של 10.3 מיליארד דולר.

סביר להניח שהבנק השוויצרי לא רשם תשואה נאה במיוחד על ההחזקה בחברה, משום שבתקופה זו איבדה מנייתה כ-9%. עם זאת, הדיווח אינו כולל פרטים על העיתוי המדויק של רכישת המניות ומכירתן.

מחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצה על מניית צ'ק פוינט בהמלצת "תשואת יתר", ומחיר היעד למניה הוא 55 דולר, כ-7% מעל מחיר השוק.

בתוך כך המשיך גם בעל עניין אחר במגמת המימושים בצ'ק פוינט. קרנות פידליטי (FMR), שמכרו כמחצית מהחזקתן בחברה, ולקראת סוף 2012 החזיקו כ-5% מצ'ק פוינט, מכרו עד סוף 2012 כ-372 אלף מניות נוספות. בסוף השנה החזיקו הקרנות ב-4.8% מצ'ק פוינט, בשווי נוכחי של כ-511 מיליון דולר.

בעלי עניין אחרים בחברה כוללים את שויד, שהחזיק בסוף 2012 ב-15.5% מהחברה - שווי החזקה של 1.64 מיליארד דולר - אם כי מאז הוא הגיש בקשה למכור מניות בהיקף של כ-30 מיליון דולר.

שותפו של שויד להקמת החברה, סגן היו"ר מריוס נכט, החזיק בסוף השנה 10.7% ממניות צ'ק פוינט; לחברת ניהול הנכסים Massachusetts Financial Services יש 7.9%, ו-Thornburg מחזיקה ב-6.1%.

וולינגטון בעלת עניין בסיליקום

בשבוע שעבר נחשפה בדוח המורחב של טבע בעלת עניין חדשה בחברת התרופות: חברת ניהול הנכסים Wellington Management מבוסטון, שמחזיקה 6.1% מטבע.

מתברר שחברה ישראלית נוספות עלתה על הרדאר של וולינגטון באחרונה - סיליקום, ספקית פתרונות לקישוריות רשתות תקשורת. וולינגטון הפכה לבעלת עניין בסיליקום, ומחזיקה ב-7.8% מהמניות, בשווי של 13.2 מיליון דולר. סיליקום נמצאת לאחרונה במומנטום עסקי חיובי, והיא נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי של 170 מיליון דולר.