ניתוח אתרי הכלכלה: "כלכליסט" - החלש מבין 3 המובילים

אתר "גלובס" ממשיך גם בינואר להוביל בפערים גדולים כמעט בכל הפרמטרים, "דה מרקר" ממשיך להוביל בנתון הגולשים החודשי בזכות "דה מרקר קפה"

בזירת האתרים הכלכליים, אין הרבה חדש לפי נתוני ינואר 2013 של ועדת המדרוג. אתר "גלובס" ממשיך לרשום הובלה משמעותית מאוד כמעט בכל הפרמטרים: ממוצע יומי של גולשים בפועל, דפים נצפים, ממוצע דפים נצפים לגולש, זמן שהייה ועוד.

אתר "דה מרקר" ממשיך להוביל בנתון של גולשים בפועל חודשיים, בעיקר הודות ל"קפה דה מרקר" שמספק לו 321 אלף גולשים בחודש מתוך 689 אלף, חפיפה של כמעט 47%.

"כלכליסט", לפי נתוני ועדת המדרוג, ממשיך להיות גם בינואר האתר הכלכלי החלש ביותר מבין שלושת המובילים, ברוב המוחלט של הפרמטרים, לפעמים מפערים אדירים אחרי מתחריו, בראש ובראשונה אחרי "גלובס".

כך, לדוגמה, עומד הפער היומי הממוצע במספר הגולשים בין "גלובס" ל"כלכליסט" על לא פחות מ-20 אלף גולשים לטובת "גלובס". ובעוד ל"גלובס" יש יותר ממיליון דפים נצפים ביום, ל"כלכליסט" כ-400 אלף בלבד.

הפערים בין שני האתרים חדים אף יותר, כשמשווים בין עמודי הבית שלהם. בעוד עמוד הבית של "גלובס" מושך אליו בממוצע 65 אלף גולשים ביום, עמוד הבית של "כלכליסט" מסתפק בפחות מ-34 אלף גולשים ביום. בעוד גולש ממוצע שוהה בעמוד הבית של "גלובס" 40 דקות ביום ו-7:37 שעות בחודש, גולש ממוצע ב"כלכליסט" שוהה בעמוד הבית של אתר זה רק 17 דקות ביום ו-1:49 שעות בחודש.

נתון חלש זה של עמוד הבית ב"כלכליסט" מעלה את השאלה: מאיפה מגיעים גולשים לאתר זה? התשובה צפונה בטבלה השלישית, והיא מפתיעה בחדותה. מניתוח נתוני ynet, המספק הפניות בולטות לכתבות וידיעות מ"כלכליסט" דרך קבע, עולה כי קיימת חפיפה של כמעט 90% (!) בין גולשי "כלכליסט" לגולשי ynet.

נתון זה, בנוסף לנתונים של עמוד הבית ב"כלכליסט", מובילים להשערה מבוססת כי נתח נכבד, נכבד מאוד, מהגולשים ל"כלכליסט" מגיעים לאתר זה מהפניות מ-ynet.

השוואת אתרים כלכליים בינואר
 השוואת אתרים כלכליים בינואר

השוואת עמודי הבית של האתרים הכלכליים
 השוואת עמודי הבית של האתרים הכלכליים

כפילות כניסות ל ynet וכלכליסט
 כפילות כניסות ל ynet וכלכליסט