"התנועה" קרובה לקואליציה: ציפי לבני תהיה שרת המשפטים

בנט: "מזה שבוע לא מתקיים מו"מ משמעותי. אנו מעוניינים להיכנס לממשלה, וברגע שיחליטו לנהל מו"מ קואליציוני, יהיה אפשר לסגור ממשלה תוך 24 שעות"

מפלגת "התנועה" קרובה לסיכום על כניסה לקואליציה: 3 שבועות לאחר שהטיל נשיא המדינה את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, עדיין לא חלה כל התקדמות משמעותית לקראת הרכבת קואליציה.

לפי שעה, המפלגה הקרובה ביותר לחתימה על הסכם קואליציוני עם הליכוד-ביתנו היא התנועה, אולם במפלגתה של ציפי לבני מסרבים להיות הראשונים שיחתמו על הסכם קואליציוני, והם מעדיפים להמתין עם החתימה עד שתתבהר התמונה הקואליציונית.

על-פי ההבנות שהושגו עד כה בין הצדדים, יו"ר התנועה, ציפי לבני, תחזיק בתיק המשפטים. על-פי המפתח הקואליציוני למפלגה יימסר תפקיד שר נוסף, שאותו, מעריכים בתנועה, יקבל ח"כ עמיר פרץ, ולא ח"כ עמרם מצנע, מספר 2 ברשימה.

במקביל, על רקע הפגישות של יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא שוללים בעבודה אפשרות שהמפלגה תיכנס בסופו שלדבר לממשלה תמורת תיק האוצר. חברי כנסת בסיעה מעריכים כי אם יעמוד הדבר לפתחן של הסיעה ושל הוועידה, תקטן ההתנגדות בתוך הסיעה על רקע האפשרות להביא לשינוי במדיניות הכלכלית, ומרבית החברים בעד כניסה לממשלה.

אולם, הנחת העבודה הבסיסית כרגע במפלגה היא כי העבודה תשב באופוזיציה, ולכן היא מתכוונת להיאבק על ראשות ועדת הכלכלה, שאותה מייעדים לח"כ אבישי ברוורמן.

באופן מסורתי, בראשות ועדת הכלכלה מחזיקה מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר, אולם בקדנציה הקודמת הסכימו קדימה והליכוד להחליף ביניהן, כך שקדימה שישבה באופוזיציה קיבלה את ועדת החוץ והביטחון, והליכוד החזיק בוועדת הכלכלה. הפעם אומרים בעבודה כי אין בכוונתם לוותר על הוועדה.

בתוך כך, יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס היום (ב') לחוסר ההתקדמות במשא-ומתן הקואליציוני. "מזה שבוע לא מתקיים משא-ומתן משמעותי", אמר בנט בפתח ישיבת הסיעה השבועית בכנסת. "אנו מעוניינים להיכנס לממשלה, וברגע שיחליטו לנהל משא-ומתן קואליציוני, יהיה אפשר לסגור ממשלה תוך 24 שעות. עד הרגע הזה לא קיבלנו מה קווי היסוד של הממשלה. לכן אני קורא להאיץ את ההתקדמות כי מדינת ישראל לא מחכה", אמר.

גיבוי לדברים העניק גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ובן בריתו של בנט, שהצהיר בפתח ישיבת הסיעה כי אין התקדמות במשא-ומתן גם עם יש עתיד.