מיומנה כובשת יעד חדש: מסע הופעות גם באוסטרליה

השנה תבלה הלהקה כ-40 שבועות במסעי הופעות בעולם ■ במקביל, מוצג המופע המרכזי של הקבוצה "מומנטום" בבית מיומנה ביפו מדי סוף שבוע

הרכב המחול-קצב הישראלי מיומנה מחזק בשנת הפעילות ה-16 שלו את האחיזה בזירה הבינלאומית. חברי הלהקה צפויים לשהות השנה יותר מ-40 שבועות במסעי הופעות מסביב לעולם. היעד החדש והמסעיר הוא אוסטרליה, שם יקימו בסיס לתקופה של כמעט חצי שנה. בנוסף, יופיעו ברוסיה, בגרמניה, בבלגיה, באוסטריה, בספרד, בצרפת ובשוויץ, במסגרת מסע אירופי.

במקביל, מוצג המופע המרכזי של הקבוצה "מומנטום" בבית מיומנה ביפו מדי סוף שבוע (חמישי, שישי ושבת). איך הם עושים את זה? לקבוצה יש מספר צוותי פרפורמרים, רקדנים, נגנים ואתלטים. המופע עצמו אינו נרטיבי באופיו אך הוא עושה שימוש הן בכושר הגופני המרשים של חברי הלהקה, הן במוזיקה וקצב, בשילוב כלי נגינה לא שגרתיים, והן בתקשורת עם הקהל - חלקה פיזית במשחקי שיתוף הקהל על הבמה או באולם, וחלקה דיגיטלית - בהתכתבות פייסבוק און ליין.

מיומנה הוקמה לפני 16 שנה על-ידי אילון נופר, המשמשת כמנהלת אמנותית ובועז ברמן. השניים היו מחלוצי הז'אנר של מופעי במה מסעירים ומעוררי קהל, שלא מיישרים קו עם קטגוריה מוכרת כמו מחול, תיאטרון או מוזיקה. מאז התרבו המופעים בסגנון, וניתן למנות ביניהם גם את הצלחת ווקה פיפל הישראלים (מבית היוצר של ליאור כלפון), את מופעי Blue Men הבינלאומיים ועוד.

מופעי מיומנה לילדים (מומנטיטו) ושיתופי פעולה עם יוצרים כמו דייוויד ברוזה סייעו לבניית רפרטואר מגוון יחסית, אם כי בבסיסו נשאר המופע פשוט ומבוסס על קצב גבוה וכושר אתלטי מרשים. בצפייה במופע מומנטון לאחרונה ניכר שהחסר העיקרי של הלהקה הוא בדרמטורג, שעשוי להעלות את רצף קטעי המופע לרמה גבוהה ולבניית מתח בימתי מדויק יותר.

המופעים הקרובים: "מומנטום" בבית מיומנה, רחוב לואי פסטר 15, יפו, שישי, 22.2, 22:00, 1.3, 14.3, 16.3. מחיר: 129-159 שקל. www.mayumana.com