קדימה בדרך לממשלה? אריה דרעי נפגש עם עופר עיני

הערב צפויים להיפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאול מופז ועל פי הערכות יוצע למופז לכהן כשר לעניינים אסטרטגיים או לשר לענייני מודיעין

האם קדימה תהיה הבאה בתור להכריז על הצטרפותה לממשלה? יממה לאחר שחתמה התנועה בראשות ציפי לבני על הסכם קואליציוני עם הליכוד-ביתנו, פועל נתניהו להרחיב את מספר חברי הקואליציה וההערכה היא כי בימים הקרובים יחתם הסכם דומה בין הליכוד ביתנו לקדימה בראשות מופז.

הערב צפויים להיפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו ומופז ועל פי הערכות יוצע לו לכהן כשר לעניינים אסטרטגיים או לשר לענייני מודיעין. לדברי מקורבי נתניהו ההערכה היא כי מופז עשוי להודיע על כניסתו לקואליציה עוד בסוף השבוע הקרוב. אולם, מקורבי מופז אומרים כי הדברים עדיין רחוקים מסיכום. לדבריהם, תחילה יבקשו בקדימה לדון בקווי היסוד של הממשלה, בעיקר בתחום המדיני ובתחום השיוויון בנטל ורק לאחר מכן ישקלו כניסה לקואליציה.

בשבוע הבא, על פי בכירים בליכוד ביתנו, יואצו המגעים גם עם הסיעות החרדיות ש"ס ויהדות התורה. בש"ס מאמינים כי הסכם קואליציוני בין המפלגה לליכוד ביתנו ייחתם באמצע השבוע הבא, עד אז ינסו הצדדים לגשר על הפערים שנותרו סביב מתווה קנדל לגיוס חרדים. אם כאן יצטרפו אחרי לבני גם מופז וגם הסיעות החרדיות לקואליציה, תמנה הקואליציה של נתניהו 57 חברי כנסת, אליהם יפעל לצרף את מפלגת העבודה, הבית היהודי, או את יש עתיד של יאיר לפיד.

בליכוד ביתנו מעריכים שבמידה שאף אחד מהגורמים לא יצטרף לקואליציה, יפעילו חברי הכנסת, הפעילים והרבנים של הבית היהודי לחצים גדולים על יו"ר המפלגה נפתלי בנט, לנתק את הקשר עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ולהצטרף לקואליציה.

יחד עם זאת, נתניהו לא נואש מלנסות לצרף את העבודה לממשלה, זאת על אף דבריה הנחרצים של יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ', תוך שהוא מפעיל ערוצים שונים על מנת ליצור את הלחץ הדרוש שיביא לכניסתה. אמש נפגש ח"כ אריה דרעי עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בניסיון לגייסו למאמץ להפעיל לחץ על מפלגת העבודה. הפגישה, שהתקיימה בלשכתו של עיני, לא הובילה לתוצאות משמעותיות אולם בש"ס מביעים אופטימיות זהירה ומעריכים שניתן יהיה להגיע לתוצאות. במקביל, שוחח דרעי עם בכירים בעבודה. דרעי התרשם שבעבודה ישמחו לעזור ליחימוביץ' למצוא את הסולם לרדת מהעץ עליו עלתה כשהכריזה שלא תכנס לממשלה.