בקעים בנציגות אג"ח אי.די.בי? חוסר שביעות רצון באקסלנס

גורמים בשוק מציינים כי עוזי דנינו מתכוון לקחת חלק פעיל - שלא באמצעות נציגו הקבוע בנציגות - על מנת להשיג התקדמות למול דנקנר

בקעים בקרב נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות? ל"גלובס" נודע כי בבית ההשקעות אקסלנס, בניהולו של עוזי דנינו, לא מרוצים מקצב ההתקדמות בשיחות למול הנהלת הקונצרן שבשליטת גנדן של נוחי דנקנר. ככל הידוע, בבית ההשקעות שבשליטת חברת הביטוח הפניקס שמשתייכת לקבוצת דלק של יצחק תשובה, מאוכזבים מהמבוי הסתום אליו נקלעו השיחות בין הצדדים.

גורמים בשוק מציינים בהקשר זה כי דנינו מתכוון לקחת חלק פעיל - שלא באמצעות נציגו הקבוע בנציגות - על מנת להשיג התקדמות למול דנקנר. במסגרת זו הוא עשוי להשתתף בפגישה בין הנציגות לבין אי.די.בי שתתקיים בהמשך היום. כזכור, נוחי דנקנר נפגש מוקדם יותר השבוע עם אנשי נציגות האג"ח, לאחר שורת פגישות בין הנציגות לאנשים מטעמו של בעל השליטה בקבוצה.

גורמים בשוק מסבירים את המבוי הסתום בהתנהלות למול דנקנר בכך שקצב הפגישות איטי מהרצוי. "במצב משברי שכזה יש צורך בפגישות מדי יום עד אמצע הלילה ועד שיצא עשן לבן, ולא בפגישה קצרה מדי כל כמה ימים", אומר גורם בשוק.

ככל הידוע, הצדדים במו"מ עדיין חלוקים מאוד על שורת נושאים בהם היקף הזרמת ההון במזומן שדנקנר יבצע מיד עם ביצוע ההסדר. הצעתו האחרונה של דנקנר כללה הזרמה מיידית של 200 מיליון שקל בעוד שבנציגות דרשו, ככל הידוע, הזרמה של כ-500 מיליון שקל.

סוגיה זו מתחדדת על רקע כך שבסוף החודש אמורה לפוג האופציה המקורית שניתנה לאיש העסקים אדוארדו אלשטיין להשקעת ההמשך שלו בגנדן - ושהיא הבסיס לכל הסדר חוב אליו יגיע דנקנר למול מחזיקי האג"ח. עוד נציין כי אי.די.בי אחזקות דחתה אשתקד תשלום ריבית של 65 מיליון שקל שלא שולם לאג"ח ד' ונדחה בהסכמה לסוף מארס 2013.

באי.די.בי ממשיכים לקדם את המגעים למול אלשטיין ובמסגרת זו קידמו לאחרונה הארכה לתקופת המימוש שניתנה לאלשטיין לטובת ביצוע ההשקעה האמורה, שהיקפה עומד על 75 מיליון דולר. באי.די.בי משדרים ביטחון בכך שהעסקה תושלם והכסף יוזרם לגנדן ומשם חלק ניכר ממנו יועבר לבעלי החוב באי.די.בי אחזקות.

לאי.די.בי אחזקות חוב של כ-2 מיליארד שקל לבעלי האג"ח ולבנקים, בעוד שבקופתה ישנם כ-190 מיליון שקל בלבד. נציגות בעלי החוב באי.די.בי אחזקות מורכבת מאקסלנס, גילעד הוותיקה והראל פיננסים.