יועצי השקעות - לחץ נוסף מופעל על הליש"ט

לחץ נוסף הופעל על כלכלת בריטניה, זאת אחרי שסוכנות דירוג האשראי, מודי'ס, הורידה את דירוג המדינה, ביום ו' האחרון

לחץ נוסף הופעל על כלכלת בריטניה, זאת אחרי שסוכנות דירוג האשראי, מודי'ס, הורידה את דירוג המדינה, ביום ו' האחרון. ללחץ הזה הגיב המטבע הבריטי, הליש"ט, שכבר סבל ממספר לחצים בחודש האחרון עת נחלש מול הדולר, והוא ימשיך כנראה להחלש גם אחרי שהגיע לשיא נמוך מזה שנתיים וחצי.

בראיון לאתר CNBC, אמר אמש (שבת) דיויד בלום, אסטרטג מט"ח בבנק HSBC, כי ירידה זו לא היתה מפתיעה, והיא תואמת את התחזית השלילית שהוענקה לליש"ט רק בשבוע שעבר. על פי הבנק, הליש"ט יכול ליפול לרמה של 1.48 דולר, והאירו מצידו יכול לעלות ב- 0.91 מול הליש"ט.

"ההשלכות לליש"ט הבריטי הן שליליות", אמר בלום. "ואת ההשפעה הברורה יותר נראה אחרי שהשווקים באסיה יפתחו ביום ב'".

בתוך כך, יש סימנים גוברים לכך שמספר בכירים בבנק של אנגליה סבורים שיש לפעול יותר לתמרוץ הצמיחה על ידי הרחבת תוכנית ההקלה הכמותית. וגם לכך יש השפעה על הליש"ט, בשל המומנטום בו קובעי המדיניות בארה"ב נוטים להפסיק את תוכנית ההרחבה במדינה, מוקדם מהצפוי.

נזכיר, כי שנת 2012 הייתה שנה לא קלה עבור הכלכלה הבריטית עם 3 רבעונים של התכווצות ורבעון 1 של צמיחה. שני הרבעונים הראשונים של השנה הצביעו על צמיחה שלילית מה שהכניס את המדינה באופן רשמי למיתון. ברבעון השלישי הצליחה הכלכלה הבריטית להתאושש ורשמה צמיחה חיובית, מעל לצפי, של 0.9%. אך ברבעון האחרון של 2012 הכלכלה שוב הציגה צמיחה שלילית של 0.3%.