חח"י תרכוש אנרגיה סולארית ל-20 שנה ב-2 מיליארד שקל

דירקטוריון חברת החשמל אישר ביום חמישי הסכם לרכישת חשמל ממתקנים פוטו-וולטאיים מיצרני חשמל פרטיים בהיקף כולל של כ-200 מגה ואט ייצור חשמל

דירקטוריון חברת החשמל אישר ביום חמישי הסכם לרכישת חשמל ממתקנים פוטו-וולטאיים מיצרני חשמל פרטיים בהיקף כולל של כ-200 מגה ואט ייצור חשמל. עלות ההסכם נאמדת בלמעלה משני מיליארד שקלים.

הדירקטוריון אישר לחברת החשמל את ההסכם לרכישה של חשמל ממתקנים פוטו-וולטאיים שיוקמו ברחבי הנגב, המנצלים את אנרגית השמש לייצור חשמל, וזאת "במסגרת מדיניות דירקטוריון חברת החשמל לעידוד כניסת יצרני חשמל פרטיים למשק החשמל".

הסכם הרכישה כולל בתוכו חתימה על הסכם ארוך טווח למסגרת של כ-20 שנה עם ארבעה יזמים פרטיים בהם, סולפרויקט 7 בע"מ (43 מגה ואט), קטורה סולאר (45 מגה ואט), פארק סולארי זמורות (53 מגה ואט) וכן אשכול חבצלת חלוציות אנלייט(62 מגה ואט).

על פי המתווה שאישר דירקטוריון חברת החשמל היצרן הפרטי יבנה את המתקן כאשר חברת החשמל תתחייב לחברו לרשת ההולכה הארצית וזאת בהתאם לסקר חיבור ובהתאם לאמת המידה לחיבור. חברת החשמל מתחייבת לרכוש את כל האנרגיה המוזרמת לרשת וזאת בהתאם לטיוטת הסכם גנרי שאושרה על ידי משרד האנרגיה והמים.

הסכם הרכישה מתחנות הכוח מסוג פוטו וולטאית מותנה בכפוף לקבלת אישור מרשות החברות הממשלתיות ובהתאם לתנאים ולמחירים שנקבעו ברישיונות המותנים שהוענקו על ידי הרשות.