כוננות שיא בשטחים; ערפאת ג'רדאת הובא למנוחות

(עדכון) - כוחות מתוגברים של הצבא ומערכת הביטחון הוצבו בגזרת חברון, לקראת הלווית העציר הפלסטיני ערפאת ג'רדאת שמת בסוף השבוע בכלא מגידו ■ ההלוויה הסתיימה ללא אירועים חריגים

כוננות שיא בגדה: בשעה 12:30 החלה הלווייתו של הצעיר הפלסטיני ערפאת ג'רדאת, שמת בסוף השבוע בכלא מגידו. כוחות מתוגברים של הצבא ומערכת הביטחון הוצבו בגזרת חברון, בשל הערכות להסלמת האירועים. בסופו של דבר, ההלוויה הסתיימה ללא אירועים חריגים.

אנשי גדודי אל-אקצה הסלימו הבוקר את האווירה וקראו לכל הפלגים הפלסטינים להגיב ל"פשע הישראלי". עוד לפני ההלוויה, אלפי פלסטינים ירו באוויר כאות מחאה, זאת לאחר שגופתו הועברה מחברון לכפר סעיר.

במקביל, מרבית האסירים הביטחוניים, שפתחו אתמול בשביתת רעב במחאה על מותו של העציר, שבו הבוקר לשגרה ואכלו את ארוחות הבוקר שהוגשו להם בבתי הסוהר. ברוב בתי הכלא בארץ חזרו החיים למסלולם למעט 1,100 אסירים מכלא מגידו, שהכריזו כי היום ומחר לא יקבלו ארוחות הבוקר הניתנות להם. מלבד אותם אסירים שסירבו לאכול, משירות בתי הסוהר נמסר כי לא נרשמו אירועים חריגים נוספים.

עם היוודע על דבר מותו של העציר ג'רדאת בשבת, החלו אסירים פלסטינים המוחזקים בכלא עופר במהומות. האסירים השליכו חפצים כבדים ואף חבטו בשמשות ובשולחנות. צוות הסוהרים שפעל במקום הצליח להשיב את הסדר במתקן הכליאה על כנו.

בישראל מכחישים את האשמות הפלסטינים

הפלסטינים טענו אתמול כי ג'רדאת מת כתוצאה מעינויים קשים בכלא. השר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, עיסא קראקע, אמר אתמול כי ניתוח גופתו של העציר הראה חבלות רבות שנמצאו על גופתו.

בישראל מיהרו לבטל את הצהרות הממשלה הפלסטינית ופרסמו הודעה קצרה בדבר תוצאות הנתיחה שביצעו הפרופ' יהודה היס ובהשתתפות הפתולוג הפלסטיני ד"ר סאבר עלול. "במהלך הנתיחה לא נמצאו סימני חבלה חיצוניים למעט סימני החייאה ושפשוף קטן בחזה ימין", נכתב בהודעה הישראלית.