בשל הצפה: סוללת "כיפת ברזל" הושבתה לחודש וחצי

סוללת "כיפת ברזל" הושבתה לחודש וחצי לאחר שהוצפה במהלך ימי הגשם הסוערים בחודש ינואר ■ בחיל האוויר קיימו תחקיר ורעננו נהלים, ולאחרונה היא חזרה לפעילות לאחר שתוקנה. גורם במערכת הביטחון: "אירוע חריג שלא צריך להתרחש"

גם בצה"ל נאלצו להתמודד עם הגשמים הרבים והסערה שהתרחשה לפני חודש וחצי: סוללת "כיפת ברזל" של חיל האוויר הוצפה בשבוע הראשון של חודש ינואר - מה שהביא להשבתתה עד לימים האחרונים, כך הותר הבוקר לפרסום. הידיעה נחשפה בגלי צה"ל.

הסוללה שמוקמה בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ, הושבתה לאחר שהמערכת הטכנית שלה לניהול יירוטים, כמו גם פריטים טכניים נוספים, הוצפו ולא פעלו. הסוללה אוחסנה במחסה למטוסים (דת"ק בעגה הצבאית) הממוקם ליד נחל שעלה על גדותיו. צוותים טכניים של חיל האוויר שהוזעקו למקום לא הצליחו לעצור את המים.

בעקבות האירוע החריג ערכו בחיל האוויר תחקיר שלאחריו לא נמצאו "אשמים", אך הוחלט לרענן נהלים באשר לאחזקת המערכת בימי החורף ובתנאים קשים. "זה אירוע מאוד חריג שלא צריך להתרחש, המערכת הזאת יקרת ערך - ומזל שזה לא קרה בזמן לחימה", אמר לחדשות 2 באינטרנט גורם במערכת הביטחון. "צריך גם לחשוב על ההיבט הביטחוני - ומוטב להפיק את הלקחים הנדרשים מהאירוע".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במהלך ימי הסערה בתחילת חודש ינואר, נפגעו כתוצאה מהצפה רכיבים של מערכת כיפת ברזל. הרכיבים שנפגעו הועברו לטיפול טכני תוקנו וחזרו לשימוש מלא".