כבל: "אנו קרובים לאינתיפאדה שלישית, אבל עדיין לא שם"

צפו בח"כ איתן כבל בראיון בתוכנית "דיבור פוליטי" עם ליאת רון בגלובס TV ■ "אין תקווה אצל הפלסטינים - אין תקווה כלכלית, אין תקווה חברתית, אין תקווה מדינית, וכל הדברים האלה מייצרים את חומרי הבעירה"

ח"כ איתן כבל ממפלגת העבודה הושבע לכנסת בפעם החמישית, וטוען בראיון בתוכנית "דיבור פוליטי" עם ליאת רון בגלובס TV כי המפלגה שלו תישאר מחוץ לקואליציה. "אני רוצה לחזור ולהדגיש, זו לא שאלה רק של תפקידים - לפעמים לקחת תפקיד זה הופך להיות משא כבד מאוד. אין שינוי בתפיסה שלנו - עפ"י מה שמסתמן נכון לרגע זה, מפלגת העבודה באופוזיציה ללא שום הסתייגות".

לדברי כבל, "בעיותיה של מפלגת העבודה גדולות מאלה שעומדים בראשה. יותר קל להיות יאיר לפיד עם מפלגה חדשה שאין לה מחויבויות. אתה גם יפה, אתה גם נראה טוב, רהוט, זה נראה פנטזיה מוחלטת - אבל הסכנה ללפיד וחבריו, שכמו שהם מגיעים ככה הם מתפוגגים".

באשר לקולות שנשמעים כיום לגבי אינתיפאדה שלישית, כבל טוען כי "אני לא חושב שהולכת לפרוץ אינתיפאדה כמו שהייתה אינתיפאדה ראשונה והאינתיפאדה השנייה. אינתיפאדות פורצות כשאתה לא יודע מתי הן תפרוצנה. אני מסכים שיש פוטנציאל בעירה מאוד גדול ואסור לנו להיות מופתעים".

לדבריו, "אין תקווה אצל הפלסטינים - אין תקווה כלכלית, אין תקווה חברתית, אין תקווה מדינית, וכל הדברים האלה מייצרים את אותם חומרי בעירה כל כך פשוטים. אנחנו הרבה יותר קרובים לאינתיפאדה שלישית, אבל יחד עם זאת אני חושב שעדיין לא שם".

כבל התייחס גם לוועדים החזקים במשק, ואמר כי "לא כל הוועדים הם ועדים רעים, ולא כל הוועדים הם ועדים שלא עושים את מלאכתם נאמנה". באשר לחשיפת "גלובס" על המאבק שמתגלע בנמל אשדוד בין המנכ"ל ליו"ר, כבל אמר כי "זה מייצר בציבור תחושה מאוד קשה, וזה פוגע בציבור העובדים בישראל, אך אין זה אומר שכל הוועדים ככה".