אלביט הדמיה הגיעה למתווה הסדר: החוב יומר למניות רגילות ולאג"ח; מוטי זיסר מאבד את השליטה

החברה הגיעה למתווה עקרונות לא מחייב עם נושי האג"ח הגדולים שלה ■ החוב הבלתי מובטח יומר למניות (86% מהון המניות הכולל) ולאג"ח חדשות בהיקף של 300 מיליון שקל ■ החוב המובטח של החברה לבנק הפועלים יישאר בעינו

אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר מודיעה הבוקר (ד') לבורסה על הגעה להבנות בלתי מחייבות בנוגע להסדר החוב מול נושי האג"ח הגדולים שלה - הקרנות הזרות יורק ו-DK Partners, המחזיקות בכ-20% ובכ-15% מהחוב, בהתאמה.

על פי המתווה, החוב הבלתי מובטח של החברה המסתכם לסך של כ-2.5 מיליארד שקל יומר למניות ולאג"ח חדשות לפי המפתח הבא: מניות רגילות של החברה, אשר יהוו במועד המרתן כ-86% מהונה המונפק והנפרע של החברה בדילול מלא. המניות יירשמו למסחר בבורסה בתל אביב ובוול סטריט. המשמעות ברורה: זיסר יאבד את השליטה בחברה, אך על פי המתווה, יישאר בתפקיד המנכ"ל.

בנוסף, יונפקו אג"ח חדשות בסך של 300 מיליון שקל, נושאות ריבית שנתית בשיעור של 8% שתשולם על בסיס חצי שנתי, ואשר תעמודנה לפירעון בתשלום חד פעמי בתום 5 שנים. אגרות החוב החדשות תובטחנה בשעבוד שלילי ברמת המטה. במידה והחברה תגייס חוב חדש ברמת המטה, היא מתחייבת לפרוע את אגרות החוב החדשות בפרעון מוקדם. כמו כן, החברה תהא רשאית לפרוע בפירעון מוקדם את אגרות החוב ללא קנס פרעון מוקדם.

המניות ואגרות החוב החדשות יוקצו בין כל בעלי החוב הבלתי מובטח, באופן יחסי ליתרת החוב (פארי) שלהם. בנוסף, החוב המובטח של החברה לבנק הפועלים יישאר בעינו וישולם בהתאם ללוח הסילוקין הקיים וליתר התנאים הקיימים בהסכם עם הבנק.

החברה: המתווה המוצע הינו הפתרון המיטבי לסיטואציה

על פי החברה, היא מאמינה כי המתווה שגובש נועד להיטיב עם כלל המחזיקים, בעלי החוב, בעלי המניות ובעלי העניין בחברה, ומטרתו הינה לשרת את האינטרס של החברה ונושיה וזאת, בין היתר, תוך המרת מרבית החוב הבלתי מובטח של החברה להון מניות במטרה למקסם ולהציף את הערך האמיתי של נכסי החברה ולהסיר את המצוקה התזרימית הנגרמת מתלות במימושים בתנאי שוק לא אופטימליים.

החברה מאמינה עוד כי כי המתווה המוצע הינו הפתרון המיטבי לסיטואציה בה נמצאת החברה, ופניה לבית המשפט על ידי בעלי חוב לנקיטת הליכים משפטיים יגרמו לדעת החברה נזק רב ולכלל הנושים שלה. החברה מעריכה כי המתווה המוצע יוביל ליצירת ערך רב לחברה ויאפשר לה להמשיך ולהשביח את נכסיה תוך מימוש ובנייה של מאגר הפרויקטים שבבעלותה והבשלת החברות הרפואיות בקבוצה.

אלביט הדמיה, העוסקת בייזום נדל"ן, בעיקר במזרח אירופה ובהודו, נקלעה למשבר קשה. לפי דוח מקורות ושימושים שפורסם בחודש שעבר, אמורה החברה לשלם השנה 732 מיליון שקל, אך בקופתה מזומנים בגובה 116 מיליון שקל בלבד. בשבוע שעבר לא קיבלו מחזיקי האג"ח הקצרות את תשלומי הקרן והריבית.