לא רק בת"א: פקחים בירושלים סימנו חניית נכים סביב רכב חונה

בפעם הקודמת הצליחה הנהגת לשים ידה על מצלמות אבטחה שתיעדו את המעשה וביטלה את הקנס, וגם במקרה הנוכחי תועדה הטעות בתמונות - והדוח נמחק

פקחי עיריית ירושלים למדו מעמיתיהם בתל-אביב? רק לפני כמה שבועות פורסם המקרה המרגיז של תושבת תל-אביב שחנתה כחוק בכחול-לבן, ורכבה נגרר לאחר שחניית נכים סומנה סביב רכבה החונה. והנה שוב מתרחש מקרה זהה - הפעם בבירה.

בפעם הקודמת הצליחה הנהגת לשים את ידה על מצלמות אבטחה שתיעדו את המעשה וביטלה את הקנס שניתן לה, וגם במקרה הנוכחי תועדה הטעות בתמונות - והדוח נמחק.

ציפי ובעלה, תושבי שכונת מחנה יהודה בבירה, בילו את חג הפורים בביתם ולא הזיזו את רכבם, שחנה מתחת לבניין. כשהתעוררו אתמול (ג') בבוקר גילו לתדהמתם כי רכבם חונה בחניית נכים פרטית, וכי על שמשת המכונית הושאר להם דוח חניה על סך 1,000 שקל.

"לא ידענו אם לצחוק או לבכות, התנהגות גסה של העירייה"

"בעלי נכנס הביתה ושאל אותי אם יש סיכוי שחניתי בחניית נכים", סיפרה ציפי לחדשות 2 באינטרנט. "אנחנו אנשים שומרי חוק, יצאתי לחניה והרגשתי פשוט פסיכית - מצד אחד אני יודעת מה אני עשיתי, מצד שני אני רואה מול העיניים דבר שונה לחלוטין. מזל שהצבע על הכביש והבטון שאיתו התקינו את התמרור היו עוד רטובים, כדי שאדע שאני צודקת", נזכרה בכעס.

כשהזוג ההמום ניסה לרדת לשורש התעלומה, התברר להם דרך אחת השכנות כי החניה סומנה על-ידי עובדי עיריית ירושלים כחניית נכים פרטית לטובת הוריה.

"אנחנו שמחים שההורים הקשישים של השכנה לא ייאלצו להתמודד עוד עם מצוקת החניה בשכונה", אמרה ציפי, "אבל העירייה צריכה להיות הוגנת כלפי התושבים. לא יכול להיות שאני חניתי בכחול-לבן עם תו חניה אזורי מתאים, ופשוט יסמנו סביבי חניית נכים מבלי להתריע. זאת התנהגות גסה ולא מתחשבת".

"כששמענו על המקרה הזהה שקרה בתל-אביב לא ידענו אם לצחוק או לבכות, אבל זה לא היה קשור אלינו", סיפרו בני הזוג. "לא ברור איך עיריית ירושלים, שמנסה בכל דרך אפשרית לעודד צעירים ולגרום להם לגור במרכז העיר, עושה דבר כזה לתושבים שלה - ככה בהינף יד של אדם לא חושב".

הבוקר (ד'), כשניסו ציפי ומשה להסדיר את העניין עם אגף הדוחות בעיריית ירושלים, נאמר להם על-ידי הפקידה כי הסיפור שהם מספרים "לא הגיוני", וכי "אין מה לעשות בנושא מלבד לשלוח מכתב ולחכות לתשובה האם יסכימו לבטל את הדוח".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הדוח בוטל באופן מיידי לאחר שהתברר חוסר התיאום בין הצוות שסימן את החניה לפקחים, וחודדו הנהלים למניעת תקלות כאלה בעתיד".