וינשטיין יכריע מה יהיו כיווני החקירה בפרשת המכתב נגד סער

‏‎‎היועמ"ש יכריע אם להורות למשטרה לחקור מי עומד מאחורי המכתב שמייחס לשר החינוך יחסים לא הולמים עם עובדת מלשכתו, והאם לבדוק את הטענות שעלו בו

‏‎‎היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יכריע האם להורות למשטרה לחקור מי עומד מאחורי המסמך, שמייחס לשר החינוך גדעון סער יחסים לא הולמים עם עובדת מלשכתו, והאם לבדוק את הטענות העולות ממנו.

זאת, לאחר שאמש (ג') הודיע מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, כי המכתב מזויף. מדברי דנינו אמש עלה כי המשטרה תציג בפני וינשטיין את ממצאיה, והוא יחליט האם לפתוח בחקירה.

הערב (ד') צפוי סער לשאת נאום בהופעה פומבית ראשונה מאז התפוצצה הפרשה לפני כשבועיים בוועידת התאגידים העירוניים באילת, אולם לא ברור אם יתייחס לפרשה.

‏כבר בשבוע שעבר קבעו במשטרה כי המכתב מזויף, לאחר שהעובדת שכביכול חתומה על המסמך זומנה למשטרה והעידה כי לא כתבה אותו. ככל הידוע, קביעת המשטרה מתבססת על עדותה של מ.כ ועל עדות נוספת, אולם לא נמסר על עדים נוספים שזומנו לחקירה או האם נבדקו בפוליגרף לאימות גרסתם.

על רקע טענותיהם של מקורבי סער, אם יוחלט לפתוח בחקירת משטרה, אחד הכיוונים שיצטרכו להיבדק הוא האם מאחורי המכתב עומדים שחקנים פוליטיים המתנגדים לסער, והאם מדובר בניסיון סחיטה או חיסול פוליטיים.

לאחר שבחודשים האחרונים הופצו שמועות על פוליטיקאים שונים, ובהם סער, במערכת הפוליטית מביעים חשש כי השימוש בסיכולים פוליטיים ממוקדים מעין זה הולך ומתרחב.

להחלטת וינשטיין עשויה להיות השפעה על התרחבות או עצירת התופעה. אם יורה היועמ"ש על חקירה מקיפה, יהיה בכך איתות ברור כי גורמי אכיפת החוק החליטו שלא לאפשר תופעות אלה. מנגד, היעדר החלטה לפתוח בחקירה תשאיר סימן שאלה גדול סביב הפרשה ותהווה פתח לפרשיות נוספות.

‏מאז התפוצצה הפרשה ב"גלובס" וב"מעריב" לפני כשבועיים, היא הפכה לשיחת היום במשרד החינוך. גורמים במשרד סיפרו כי ראשו של סער אינו פנוי בשבועות האחרונים לענייני המשרד, והביעו תקווה כי החקירה תשים קץ לחרושת השמועות סביב השר.

‏בתנועה לאיכות השלטון בירכו את המשטרה שפעלה באופן מהיר ונחוש, אולם בהודעה שמסרה אמש התנועה, נכתב כי "התנועה מקווה כי המשטרה תמשיך ותפעל למיצוי הדין עם האחראים לזיוף המכתב, ובכך יקדמו את מיגור תופעת המכתבים המזויפים שנועדו לפגוע בשירות הציבורי". ‏‎‎‏