כ-92% ממצביעי הבית היהודי מעדיפים את בנט בממשלה

מסקר מכון הסקרים של רפי סמית שנעשה עבור "גלובס" עולה כי 80% ממצביעי יש עתיד 80% רוצים שלפיד ייצג אותם מתוך הממשלה ■ הסקר המלא הכולל את תמונת המנדטים העכשווית יפורסם הערב ב"גלובס"

בעוד נפתלי בנט ויאיר לפיד מציבים את הברית המשותפת כתנאי לכניסתם לקואליציה, נראה שעבור מצביעי הבית היהודי שאלת הכניסה לממשלה אינה קיימת: 92% מהם היו רוצים לראות את נפתלי בנט נכנס לקואליציה של נתניהו ללא כל תנאי. חברי סיעתו של בנט לא פוצים פה ולא יוצאים נגד הברית עם לפיד שעלולה להותיר אותם מחוץ לממשלה, אולם בשטח נראה שהתמונה שונה.

מסקר מכון הסקרים של רפי סמית שנעשה עבור "גלובס" עולה כי הרוב המוחץ של מצביעי הבית היהודי בבחירות האחרונות רוצה שמפלגתם תהיה חלק מהממשלה ותשפיע מבפנים. הסקר המלא הכולל את תמונת המנדטים העכשווית יפורסם הערב ב"גלובס".

גם מצביעי יש עתיד מעדיפים לראות את יאיר לפיד מכהן כשר בממשלת נתניהו ולא כיו"ר אופוזיציה. 80% ממצביעי המפלגה בבחירות רוצים שלפיד ייצג אותם מתוך הממשלה. אחוזים דומים התקבלו מקרב מצביעי ש"ס (93%), יהדות התורה (88%) וקדימה (80%).

הנתון הבולט בסקר הוא שבקרב מצביעי העבודה קרוב למחציתם מתנגדים לכניסה לממשלה בראשות נתניהו,אולם כשליש מהם דווקא תומך בכניסה לממשלה. בקרב מצביעי מר"צ רובם מכריע מתנגד לכניסה לממשלה בראשות נתניהו.