ארה"ב משנה כיוון: תצייד ותאמן את המורדים בסוריה

אימוני כח אדם של קבוצות מסוימות של המורדים כבר החלו והם מתקיימים במדינה שלישית באזור

ארה"ב, ששמרה מרחק ממלחמת האזרחים שמפוררת את סוריה, החליטה לשנות כיוון. פקידים אמריקניים בכירים אמרו שממשל אובמה הגדיל את תמיכתו בחלק מהמורדים שמנסים למוטט את משטר אסד והחל לאמן כח אדם של קבוצות מורדים מסוימות במדינה שלישית. הממשל אף יציע לספק לקבוצות אלה ציוד שעשוי לסייע להן בלחימה, אם כי בשלב זה מדובר בציוד בלתי קטלני. כך מוסר היום (ה') "ניו יורק טיימס".

אמון כוחות של המורדים הוא המעורבות האמריקנית העמוקה ביותר במלמחת האזרחים עד עתה, אם אם כי אין מידע מה היקף האימונים ובאיזו מדינה הם נערכים. שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, צפוי להציע ציוד צבאי בלתי קטלני לאופוזיציה בסוריה בפגישה שיקיים היום עם מנהיגים של קבוצות המורדים.

לדברי ה"טיימס", קרי צפוי להציע לקבוצות אלה גם תמיכה פיננסית ישירה. מכל מקום, הבית הלבן עוד לא נתן הסכמה סופית לכל הצעדים האלה.

אתמול, במהלך ביקור בפריס, אמר קרי, כי האופוזיציה בסוריה זקוקה לסיוע נוסף וכי ארה"ב ובעלות בריתה מתכוננות להעניק להם חלק מסיוע זה. ציוד צבאי בלתי קטלני יוכל להיות כלי-רכב צבאיים, ציוד תקשורת ומערכות לראיית לילה. ממשל אובמה ציין, שארה"ב לא תיתן למורדים נשק, לפחות לא בשלב זה.