חיובי בוול סטריט

חודש מאי הוא "חודש הפחד" הבא (אז יתחילו הכותרות על מכירה במאי) כך שיש לנו את מרץ – אפריל לעוד מהלך עליה נאה

תל אביב 25 נתמך מעל 1,180 ולמעשה נשאר באזור האופקי 1,240-1,180 כאשר ניסיון חציה תוך יומי של 1,180 כלפי מטה נבלם. הכוחות שפועלים עליו, תמיכה ב-1,180 והתנגדות ב-1,240 מנעו בינתיים יציאה מהאזור האופקי ובדיעבד לא התפתחה מגמת עליה או ירידה. אפשר להסביר את אי התפתחות של מגמת הירידה בחשיבותה ועוצמת של התמיכה. מצד שני, על פי הממוצעים הנעים, המגמה המתפתחת היא מגמת ירידה. נראה לי שיש לתת לכך ביטוי ומשמעות ולכן אני משאיר את הסטטוס של "סיכוי להתפתחות מגמת ירידה". סגירה מתחת ל-1,180 תלמד על התפתחות מגמת ירידה. מהלך מעל 1,220 יאזן את הסיכויים.

בוול סטריט חזרנו למגמת עליה. פברואר נגמר, המסחר ביום שישי התנהל ללא דרמות מיוחדות והדאו ג'ונס התמקם מעל 14,000. נראה חיובי בסך הכל.

המבחן החשוב ביותר, יותר ממבחן התמיכה הסמלי של הדאו ב-14,000, הוא מבחן התמיכה של ה-S&P500 מעל מה שמכונה קו מחזיר עולה. זהו הקו שמחבר בין נקודות השיא של השנתיים האחרונות שיוצרות ביחד עם קו מגמה עולה משולש ענק. הקו המחזיר העולה נפרץ כלפי מעלה, אחרי הפריצה היה תיקון למטה וקו המחזיר הוכיח את עצמו כרמת תמיכה. זו הסיבה בגינה נסגרו ההגנות על תיק קניון המניות. מדובר באיתות שורי מאוד. הפריצה הזו אמורה להביא את ה-S&P500 אל השיא של 1,565 ללא קושי מיוחד ואמורה גם להניב פריצה של השיא הזה. חודש מאי הוא "חודש הפחד" הבא (אז יתחילו הכותרות על מכירה במאי) כך שיש לנו את מרץ - אפריל לעוד מהלך עליה נאה. כדאי לשים לב שה-S&P500 מתחזק ביחס למדדים האחרים, בייחוד ביחס למדדי הנאסד"ק ועובדה זו באה לידי ביטוי גם בחולשת ETF סקטור הטכנולוגיה שסימונה XLK. יש לבחור בקפידה את מניות הטכנולוגיה שאתם מחזיקים כי בסה"כ, הסקטור כאמור חלש.

AAPL לוחצת

כמובן ש"תרומה" לחולשת הסקטור נותנת AAPL שממשיכה לרדת לכיוון היעד שניתן כאן זה מכבר. אנחנו מתגברים על הפיתוי הפסיכולוגי לקפוץ על המניה ה"זולה" לכאורה ומחכים להזדמנות וסימן טכני. היא אמורה לרדת ל-387 בשלב הזה ויש סיכוי סביר שגם ל-315. לא בטוח שתגיעה ל-315 אבל אם כן, מבטיח לכם שהכותרות יהיו ממש לא טובות. דו"ח מאכזב, הכרזות על סוף עידן אפל וכו'. לזה אני קורא הזדמנות קניה! בינתיים, ניתן לה להחליק במדרון. גם אם תתחיל לעלות, מניח שאפשר יהיה לתפוס אותה בשלב מסוים ואם לא אז לא. נראה שההילה מעל החברה התפוגגה ועכשיו זו עוד מניה. נתפוס טוב, לא נתפוס, עניין שבשגרה.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.