נתניהו לא מוותר: ניסיונות אחרונים לקואליציה עם החרדים

לחצים כבדים על יחימוביץ' וניסיונות לפרק את ברית בנט-לפיד ■ בנט זוכה לתמיכה מפתיעה בברית מרבני תקומה

ניסיונות אחרונים להקים קואליציה עם החרדים: יממה לאחר שביקש הארכה של שבועיים על מנת להרכיב הממשלה, ממשיך ראש הממשלה בנימין נתניהו במאמצים להקים קואליציה עם החרדים.

בפגישה שקיים בצהריים עם שלושת ראשי ש"ס, אלי ישי, אריה דרעי ואריאל אטיאס, הבהיר נתניהו לשלושה כי הוא מעוניין לראות את ש"ס כשותפה בממשלה, אולם בש"ס גוברות ההערכות כי בסופו של דבר ייכנע נתניהו לברית בנט-לפיד ויותיר את החרדים באופוזיציה.

עם זאת, בליכוד-ביתנו עדיין לא מרימים ידיים ונציגי המפלגה, כמו גם אנשי ש"ס ויהדות התורה, מפעילים לחצים כבדים על יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', במטרה לשכנע אותה להיכנס לממשלה, תמורת תיק האוצר ותיקים כלכליים נוספים. במקביל, נעשים מאמצים להביא לפילוג בבית היהודי או בעבודה, בניסיון להביא אפילו רק כמה חברי כנסת מתוך הסיעה להיכנס לממשלה.

מאמציו של נתניהו לפרק את ברית בנט-לפיד לא רק שאינם נושאים פרי, הם אפילו מביאים להתחזקותה. היום בצהריים שיגרו 4 רבני תקומה: הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר, הרב איסר קלונסקי והרב דוד חי הכהן, מכתב תמיכה וחיזוק ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ אורי אריאל ובו הם מביעים תמיכה בברית עם לפיד. "על אף כל ההיסטריה התקשורתית, אנו מחזקים את ידיכם בדרך אשר אתם הולכים למען שמירת עולם התורה וההתיישבות בארץ ישראל, בשיתוף הפעולה עם יאיר לפיד ומפלגת "יש עתיד", כתבו הארבעה.

ראש צוות המשא ומתן של הליכוד-ביתנו, עו"ד דוד שמרון, פתח הבוקר במתקפה חריפה על בנט. "אומרים לנו, 'רבותיי, תבטלו את ההסכם עם הגברת לבני'. אני לא מוכן לשמוע ספינולוגיה מהסוג הזה. זה עניין של ילדים? זו ברית של אוהדי כדורגל? 'מילה זו מילה'? 'גבר גבר'? מה זה השטויות האלה?", אמר שמרון בגלי צה"ל.

למתקפה הצטרף גם ח"כ אופיר אקוניס שבדף הפייסבוק שלו כתב כי "אני מסכים שמילה צריכה להיות מילה, ולכן הבית היהודי שהתחייבה לבוחריה הלאומיים להיות שותפה בממשלת הליכוד צריכה לעמוד במילתה".

עם זאת, למרות כל הקשיים, כל המעורבים במו"מ הקואליציוני מעריכים שבסופו של דבר תוקם ממשלה ללא החרדים, אלא עם בנט-לפיד. בשעות הצהריים היום ייפגש ראש הממשלה עם בנט, לקראת התקדמות במגעים להצטרפותו.