3 בכירי בנק אגוד גרפו בעשור האחרון 75 מיליון שקל

עלות שכרו המצטברת של המנכ"ל חיים פרייליכמן עמדה על 24.9 מיליון שקל ■ מקבלת השכר השלישית הכי בכירה בבנק היא עדנה פרס-לכיש, סמנכ"לית בכירה וראש האגף לקמעונאות

עלות השכר הכוללת (רק מרכיבי מזומן) של שלושת בכירי בנק אגוד - היו"ר, המנכ"ל והסמנכ"לית הכי בכירה - עמדה במהלך העשור האחרון (2003-2012) על 75 מיליון שקל, כך עולה מבדיקת "גלובס".

עלות שכרו המצטברת של יו"ר הבנק, זאב אבלס, הייתה הגבוהה מבין השלוש - 33.8 מיליון שקל - וזאת מכיוון שאבלס מכהן בתפקידו כבר 13 שנה, ולמעשה שולט ביד רמה בבנק השישי בגודלו בארץ. אבלס, שיחגוג השבוע יום הולדת 66, הוא רו"ח במקצועו. את השכלתו האקדמית רכש באוניברסיטה העברית (תואר ראשון בכלכלה), ובאוניברסיטת תל אביב (תואר ראשון בחשבונאות). בעברו היה המפקח על הבנקים.

אחרי אבלס מדורג חיים פרייליכמן, מנכ"ל הבנק זה שבע שנים. עלות שכרו המצטברת של פרייליכמן עמדה על 24.9 מיליון שקל. פרייליכמן (58) החל את דרכו במגזר הבנקאי כחשב של בנק אדנים, והוא רק בן 28. ארבע שנים מאוחר יותר מונה למנכ"ל הבנק, וכך היה למנכ"ל הבנק הצעיר ביותר בארץ. לאחר כמעט 11 שנה בתפקיד - תקופה שבמהלכה גדלו מספר סניפים הבנק מ-2 ל-12 - מונה למנכ"ל בנק טפחות, שהיה אז הבנק הגדול בארץ למשכנתאות. הבנק מוזג במהלך 2004 לתוך החברה האם שלו, בנק מזרחי, ופרייליכמן, שהתנגד למיזוג, התפטר מתפקידו. עד 2006, אז מונה למנכ"ל בנק אגוד, התרכז בעשייה ציבורית וכיהן, בין היתר, כיו"ר אגודת אילן.

מקבלת השכר השלישית הכי בכירה בבנק היא עדנה פרס-לכיש, סמנכ"לית בכירה וראש האגף לקמעונאות. פרס-לכיש (57) עובדת בבנק כבר 33 שנה, וזה אומר שהצטרפה אליו כשהייתה רק בת 24. "אין קומה בבניין הבנק שלא ישבתי בה", סיפרה בעבר ל"גלובס" על הדרך שעברה בבנק אגוד. עלות שכרה המצטברת עמדה על 16.2 מיליון שקל. לבנק אגוד, שנסחר לפי שווי של כמיליארד שקל, יש 36 סניפים, וכן שני מרכזים ללקוחות בנקאות פרטית. הבנק מעסיק 1,284 עובדים.

בנק איגוד
 בנק איגוד