המיזוג עם אשדר נכשל; הנהלת קרדן נדל"ן הולכת הביתה

לאחר המנכ"ל ושורת בכירים נוספים: גם יו"ר החברה, איתן סורוקה, הודיע על פרישתו בקרוב

לאחר שנכשל מיזוג מתוכנן עם חברת אשדר, הנהלת קרדן נדל"ן הולכת הביתה. בזה אחר זה פרשו בחודשים האחרונים מנהלים בכירים בחברה. בסוף השבוע הודיע היו"ר איתן סורוקה, כי יסיים את תפקידו בחודש מאי, לאחר שהמנכ"ל, יורם קרן, הודיע עוד בתחילת השנה שיסיים החודש את תפקידו. קדמו להם מנהל השיווק אבי רוזן, מנהל הפיתוח העסקי צחי גולדברג ומנכ"ל החברה הבת רמט, דן בן עמרם.

קרדן נדל"ן, שמאז הונפקה במאי 2010, איבדה כמעט מחצית משוויה, עוסקת ביזמות ובקבלנות (באמצעות חברת אל-הר הנדסה ובנין). את 2012 סיימה עם שיפור של 64% בהכנסות לעומת 2011, ל-550 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 10 מיליון שקל, לעומת הפסד של 19 מיליון שקל ב-2011.

החברה, הנסחרת לפי שווי של 210 מיליון שקל, עוברת טלטלה רצינית בחודשים האחרונים, ככל הנראה על רקע תוכנית בעלת השליטה, קרדן ישראל, למכור את מלוא החזקותיה בה (75%) או למזגה לחברת נדל"ן אחרת. מימוש זה נעשה על רקע קשיי תזרים של קבוצת קרדן, הנמצאת בשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור.

בין היתר מחזיקה קרדן נדל"ן 30% בפרויקט הנדל"ן הולילנד בירושלים. שעות ספורות לפני מותו של עד המדינה בפרשת הולילנד, ש"ד, ביום שישי לפנות בוקר, פורסמו הדוחות הכספיים של הפרויקט: הכנסות של 44 מיליון שקל ב-2012, ירידה של 70%, ובשורה התחתונה נרשם רווח סמלי של 1.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 77 מיליון שקל. הפסדי הענק בשנים האחרונות יצרו גירעון ענק של 233 מיליון שקל בהון העצמי, ולדוחות חברת הפרויקט מצורפת הערת "עסק חי".

מתחם הולילנד נבנה בדרום ירושלים, מול שכונת מלחה. בפרויקט תוכננו 12 בניינים, אך הוקמו רק שמונה, בהיקף של 642 יח"ד (בשנה החולפת נמכרו 25 דירות בפרויקט). התוצאות העגומות של חברת הפרויקט העיבו במשך שנים על בעליה (קרדן ופולאר השקעות), שהעניקו לה הלוואות בעלים של 241 מיליון שקל, וספק אם יזכו לראות את כספם בחזרה.