הערכות: לפיד ובנט כבר סיכמו ביניהם על חלוקת התיקים

לפי הערכות שפורסמו ב"ידיעות אחרונות", יו"ר יש עתיד ויו"ר הבית היהודי סיכמו על חזית אחידה בכל הנוגע לחלוקת התיקים ■ לפי הסיכום: לפיד יקבל את החינוך, פנים ורווחה, ואילו בנט יקבל את התמ"ת, השיכון והדתות

לאחר שהתייאש מהניסיונות לכונן קואליציה רחבה הכוללת גם את המפלגות החרדיות, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אמש (א') לקדם את התוכנית השנייה להקמת ממשלה - קואליציה ללא המפלגות החרדיות. לפי הערכות שפורסמו היום ב"ידיעות אחרונות" ע"י יובל קרני וצביקה ברוט, מפלגת יש עתיד צפויה לדרוש מנתניהו את תיקי החינוך, הפנים הרווחה ואילו הבית היהודי צפויה לדרוש את תיקי התמ"ת, השיכון והדתות.

לפי הפרסום, יו"ר הבית היהודי יאיר לפיד ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט סיכמו ביניהם בימים האחרונים את חלוקת התיקים שהם צפויים לבקש מנתניהו ובכוונתם להציג במו"מ הקואליציוני את החזית האחידה הזו, בכל הנוגע לחלוקת המשרדים.

לפי המתווה, יש עתיד, ככל הנראה תזכה לגיבוי של הבית היהודי אם תדרוש לעצמה את תיקי החינוך, הפנים, הרווחה וכן את ראשות ועדת הכספים וראשות ועדת החוקה. כמו כן, לפיד צפוי לדרוש את תיק החוץ שהובטח ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. מנגד, הבית היהודי צפויה לדרוש את משרד הדתות, התמ"ת, השיכון ומשרד נוסף, ככל הנראה משרד התרבות והספורט.