יחימוביץ': "נערכים במרץ לאופוזיציה אפקטיבית ולוחמת"

העבודה תתנגד לאפשרות להאריך ל-100 יום את פרק הזמן לאישור התקציב

העבודה נערכת לאופוזיציה: תתנגד לבקשת הממשלה להאריך את משך הזמן להעברת התקציב ל-100 יום. יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ' הבהירה היום כי למרות הלחצים שהופעלו עליה להצטרף לממשלת נתניהו, מפלגת העבודה תשמש אופוזיציה לוחמת. "למרות שטף השיחות והניסיונות לייצר מו"מ, ההחלטה שלנו היא החלטה מוגמרת. אנחנו נערכים במלוא המרץ לאופוזיציה אפקטיבית, לוחמת, במיוחד ערב התקציב", אמרה יחימוביץ' בפתח ישיבת סיעת העבודה בכנסת.

לדבריה, אין שינוי שיכול לפתוח מחדש את הדיון בהחלטה האידיאולוגית, המנומקת והנחושה של מפלגת העבודה שלא להיות שותפים לממשלה: "בימים האחרונים קבלנו עשרות פניות, תפילות ותחינות להכנס לממשלה ו'להציל' את ראש הממשלה נתניהו. ההחלטה שלנו היא החלטה מוגמרת. לא נשב בממשלה. אנחנו נערכים במלוא המרץ לאופוזיציה אפקטיבית, לוחמת, במיוחד ערב התקציב".

יחימוביץ' התייחסה לתקציב שנתניהו מתכנן להעביר ואמרה "ראש הממשלה לא יחזור בו מכוונותיו להפוך את התקציב לכלי התעמרות בציבור ובמיוחד בחלשים ובמעמד הביניים". יו"ר המפלגה הודיעה כי סיעת העבודה תתנגד לחוק שיאפשר לממשלה דחייה במועד גיבוש התקציב.

יחימוביץ' הוסיפה כי סיעת העבודה היא הסיעה היחידה שכבר קיימה יום עיון לח"כים החדשים ולעוזריהם, שעסק בחוק ההסדרים ובתקציב, בדרכים לטרפד גזירות, לסכל פגיעות רחבות בעניים ובמעמד הביניים ולהוביל מהלכים לטובת הציבור. יחימוביץ' התחייבה שהסיעה תמשיך להכשיר את הצוות המצוין יחד עם עוזריו ותייצר פעילות אפקטיבית בכנסת.