הדולר היציג נקבע על 3.732 ש'; "היעד הבא ב-3.78 שקלים"

שערו היציג של הדולר ירד בכ-0.02%, בעוד האירו טיפס בכ-0.14% ושערו היציג נקבע על 4.863 שקלים ■ FXCM ישראל: "היעדים הבאים של התיקון הם 3.76 שקלים ו-3.78 שקלים"

השקל נסחר היום (ג') במגמה מעורבת מול המטבעות העיקריים, כאשר הדולר עבר לירידה של כ-0.02% ל-3.732 שקלים, בעוד האירו הוסיף לערכו 0.14% מול השקל ושערו היציג נקבע על ל-4.8635 שקלים.

ב-ATRADE מסבירים כי הצמד דולר-שקל מצליח לבסס את מעמדו מעל 3.71 שקלים, כאשר ברמה השבועית הצמד סגר את השבוע מעל ממוצע נע 200, דבר אשר מהווה איתות שורי קלאסי.

על פי ATRADE, היעד הבא של הצמד ניצב באזור 3.78 שקלים, אך נעילה מתחת ל-3.70 שקלים תבטל את התרחיש השורי.

ב-FXCM ישראל כותבים היום כי "למרות הסנטימנט החיובי בשוק, הדולר דווקא מתחזק למול המטבעות בעולם. הדבר נובע הן בשל התחזית המשופרת של הכלכלה האמריקאית והן בשל ההרחבות הכמותיות המסיביות המתבצעות על ידי בנקים מרכזיים מובילים בעולם כמו הבנק של יפן והבנק של בריטניה. הדולר-שקל החל את השבוע בצורה חיובית, והמשיך בכך את מגמת התיקון שהחלה בשבוע שעבר. גם האינדיקטורים הטכניים מלמדים על מומנטום מתחזק של הדולר למול המטבע הישראלי. היעדים הבאים של התיקון הם 3.76 שקלים ו-3.78 שקלים. רק ירידה מתחת ל-3.71 שקלים עשויה להפוך את הקערה על פיה".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות: "להערכתנו בצל המשבר הפוליטי באיטליה והנתונים החלשים המתפרסמים באירופה, צפוי הבנק המרכזי באירופה להחליט על הפחתת שער ריבית האירו כבר בעתיד הקרוב. שער השקל דולר ממשיך להיסחר בארץ בתחום שערים צר, כאשר יבואנים רוכשים מט"ח ברמות של 3.7-3.72 שקלים לדולר ומנגד, ברמות של מעל ל-3.74 שקלים לדולר יצואנים מוכרים מט"ח בין היתר לצורך תשלומי תחילת החודש הקלנדרי. אין שינוי בהערכתנו, לפיה הדולר צפוי להמשיך ולהיסחר מתחת לרמת 3.8 שקלים והוא נתון במגמה היחלשות אל מול השקל".

פריימן התייחס לנתוני המאקרו שצפויים להתפרסם באירופה וציין: "מדד מנהלי הרכש הצפוי להתפרסם היום באירופה יצביע כי אירופה להוציא את גרמניה ובריטניה שרויה בהאטה כלכלית. אולם, המדד צפוי להורות על אי שינוי בפעילות הכלכלית. בבריטניה בה המדד הקודם שכן ברמה של 51.5 נקודות, צפוי המדד להורות על 51 נקודות, דבר המלמד כי המשק הבריטי אומנם נתון במגמה של צמיחה, אך הקצב נפגע וירד. בצל נתונים אלו, מדד המכירות הקמעונאיות שפורסם בבריטניה היה הטוב מאז אפריל 2011 והורה על עלייה של 4.4%".