עמיר פרץ מגיב: "הרוע של יחימוביץ' זה עניין של הטבע"

בכיר במטה הבחירות של המפלגה חשף שמועמדים בפריימריז קנו קולות ■ יחימוביץ' מיהרה להאשים את עמיר פרץ, וגם שמו של אראל מרגלית שורבב לפרשה, אבל השניים מכחישים כל קשר

חשד לקניית קולות בפריימריז במפלגת העבודה? יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', טענה הבוקר (ג') בגלי צה"ל, כי השר הבכיר לשעבר, שמעורב לכאורה בשחיתות כפי שפורסם ב"ידיעות אחרונות", הוא ח"כ עמיר פרץ. על פי הפרסום, פוליטיקאי שכיהן בעבר בתפקיד ממלכתי כשר בכיר, וכן שרים וחברי כנסת נוספים, היו מעורבים לכאורה בתשלום לקבלני קולות בתמורה לתמיכה בהם בפריימריז. "ידיעות אחרונות" דיווח כי העדויות, המגובות ברישומי יומן, הועברו לחוקרי המשטרה, ושם אישרו כי אתמול הגיעו חומרים לראש האגף לחקירות ולמודיעין במשטרת ישראל וכי הוחלט לפתוח בחקירה.

בראיון לגלי צה"ל הכחיש הבוקר פרץ את הדברים. "ברור שמדובר פה בעניין פוליטי, מהעניינים המכוערים ביותר שהיו", אמר והאשים את יחימוביץ' בכך שהיא משתמשת בחסינות שלה על מנת לנהל מלחמה פוליטית. "אצלי הכל רשום, הכל מתועד, כל המחאה, כל תשלום שיוצא הוא על פי כללי מבקר המדינה, מעולם לא קיבלתי הערה ממבקר המדינה ועברתי הרבה פריימריזים", אמר פרץ. "אין לי מושג במה מדובר. העוזרת ביקשה זמן לעבור על היומנים כדי שנבדוק, גם את זה לא קיבלנו".

"נפרדתי מיחימוביץ' ואין לי עניין להיות בסביבה הזו של הרוע, של אנשי צללים. דוגמה אישית ויושר אישי מלווים אותי כל ימי חיי. לכן אני עדיין גר בשדרות. הרוע של יחימוביץ' לא קשור אליי, זה עניין של טבע, זה מאפיין אותה בכל התנהלות והתנהגות. העניין הוא העובדות והן אינן נכונות. יש גבול מלנסות להפוך כתבה שמתבססת על אמירתו של אדם שאין לי מושג למה אומר את זה", הוסיף פרץ.

בתגובה שנמסרה מלשכתו נמסר, כי "לפרץ נודע על הכתבה אתמול בלילה כאשר התבקש להגיב והודיע כי אין לא מושג במה מדובר. פרץ לא קיבל שום פנייה, לא לבדיקה ולא לחקירה, וכמובן ישתף פעולה עם כל גורם בכל עת שיידרש. הניסיונות להכפיש את שמו לא יצלחו, כולם מכירים את יושרו ואת הקפדתו על שמירת החוק במלואה".

בגלי צה"ל נטען היום, כי הח"כ הנוסף המעורב בפרשה הוא אראל מרגלית. מרגלית מסר בתגובה כי "נדהמתי לגלות את שמי משורבב לפרסומים האלה. אין לי שום חלק בפרשה הזאת, ובצורה יותר ספציפית אני אבהיר כי מעולם לא שילמתי דבר או נתתי דבר לאיש כדי שיצביע בשבילי. הגעתי למפלגת העבודה כדי להנהיג פוליטיקה אחרת. בשנתיים האחרונות אני עובד קשה יומם ולילה, אני חורש את הארץ כדי לגייס תמיכה על בסיס של הכרות אישית. אני יכול רק לנחש למי המוטיבציה לשרבב את שמי לכאן ואני בטוח שיתברר במהרה שאין לי קשר לפרשה הזאת".

אלפי שקלים תמורת קולות

על פי הפרסום, במוקד הפרשה עומד פ', בעל תפקיד בכיר במטה הבחירות של אחד ממועמדי המפלגה לכנסת. הוא עבר בדיקת פוליגרף שאישרה את טענותיו כי היה נוכח באירועים שבמהלכם הועברו כספים לקבלני קולות בתמורה לתמיכה במועמדים.

בעדותו סיפר פ', כי בתום פגישות עם קבלני קולות הוא היה נשלח על ידי המועמד להביא פנקס צ'קים מהמכונית. "במקרים רבים הייתי עד למסירת התשלום בעבור התמיכה בקלפי", סיפר פ' לעיתון. "השר הבכיר לשעבר" (פרץ, לפי יחימוביץ'), טען פ', התלווה לאחת הפגישות, שנערכה בצומת בית קמה בדרום במהלך מבצע "עמוד ענן", ובה סוכם כי קבלני הקולות יעבירו את תמיכתם לח"כ ולמועמד שעבורו עבד פ', ויתמכו בשאר המועמדים שנכללו ב"דיל".

בתמורה, טוען פ', מסר המועמד שעבורו עבד צ'ק בסך כמה אלפי שקלים. פ' מציין מספר מקרים נוספים, בין היתר כאלה ביום הבחירות ממש, ומקרה שבו נפגש המועמד ששכר את פ' עם שר נוסף לשעבר, וציין כי גם במקרה זה שלף המועמד בתום הפגישה את פנקס הצ'קים והעביר המחאה לאותו שר לשעבר, לאחר שהבטיח לתמוך בו במרוץ לרשימה לכנסת.