משבר במו"מ עם יש עתיד: נתניהו דורש ממשלה של 28 שרים

בכירים ביש עתיד: "לא נהיה חלק מממשלה מנופחת כזו. לא נזוז מ-18 שרים" ■ בליכוד ביתנו נימקו בפני יש עתיד את הצורך בממשלה בת 28 שרים בכך שאין אפשרות שלא למנות לשר את מי שכבר כיהן כשר בקדנציה הקודמת

משבר במשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד ביתנו ל"יש עתיד": על רקע המחלוקת בין הצדדים באשר לגודלה של הממשלה ביטל צוות המו"מ הקואליציוני של יש עתיד את פגישת הצוותים שתוכננה להבוקר, על רקע דרישת הליכוד לממשלה בת 28 שרים, בעוד ב"יש עתיד" עומדים על הבטחתם מלפני הבחירות לממשלה שמספר שריה המקסימלי יעמוד על 18.

בכירים ב"יש עתיד" אמרו הבוקר כי "לא נהיה חלק ממשלה מנופחת כזו. לא נזוז מ-18 שרים", והאשימו את הליכוד בכך שהם מנסים להעביר את השיח לנושא תיק האוצר, בעוד אין כלל הסכמות בנושאי היסוד, ובהם גודל הממשלה.

בליכוד ביתנו נימקו בפני יש עתיד את הצורך בממשלה בת 28 שרים בכך שאין אפשרות שלא למנות לשר את מי שכבר כיהן כשר בקדנציה הקודמת. במערכת הפוליטית מעריכים שנתניהו חושש ממשבר פנימי בליכוד לנוכח העובדה שלסיעה יישארו רק כחמישה עד שישה תפקידי שרים אם תתקבל דרישתו של לפיד לממשלה מצומצמת.

גורמים בליכוד מוסרים כי "מדובר בניסיון שקוף להסיט את הדיון מהשאלה המרכזית - מדוע אחרי שכל מערכת הבחירות שאל יאיר לפיד 'איפה הכסף', הוא לא השיב עד לרגע זה להצעה שניתנה לו להיות שר אוצר הבא של מדינת ישראל, במקום בו נמצא הכסף וניתן לעשות שינויים ורפורמות."

עמדתו של לפיד זכתה היום לתמיכה של תנועת עורו, שפנתה הבוקר לראשי הסיעות בדרישה לפעול להקמת ממשלה בת 18 שרים. במכתב, שעליו חתומים גם התאחדות הסטודנטים, התנועה לאיכות השלטון, תנועת מתפקדים, תנועת "יש סיכוי", המשמר החברתי ועמותת "ידיד", נכתב:

"ברגע האמת הפוליטית, אנו פונים לאמת הפנימית של כל אחת ואחד מכם: במיוחד בשנה בה צפויים קיצוצים כואבים לציבור הישראלי אנו מבקשים לומר כי ממשלה קטנה ויעילה של 18 שרים היא לא רק חיסכון כספי ויעילות".

הארגונים החברתיים הוסיפו בפנייתם כי: "ממשלה קטנה ויעילה היא מנהיגות. ממשלה קטנה ויעילה היא דוגמא אישית. ממשלה קטנה ויעילה היא חזרה לפרופורציה והיגיון. צמצום הממשלה אינו רק בעל משמעויות כלכליות", אומרים בתנועת "עורו".

"מדובר בנושא ערכי מהותי. נוסף לחסכון הכלכלי בשנה בה צפויים קיצוצים, צמצום הממשלה הוא צעד ראשון לתיקון מערכתי ולהחזרת אמון הציבור בשלטון. אמון שהלך ונשחק עם השנים והממשלות המנופחות".