לידיעתכם, האביב הגיע: הצצה ראשונה לקולקציות האביב בחנויות

הקולקציות החדשות של עונת אביב 2013 כבר מחכות לקונים ■ יש ביניהן מותגים חדשים בישראל ויש גם מעצב שחצה את הקווים מנשים לגברים

לכו על זה /Bensimon

סניקרס הם תו תקן אופנתי. האחים סרז' ואיב בנסימון, שחיפשו נעליים הולמות לסגנון החיים החופשי והלא מעונב שלהם, החליטו לייצר אותן שונות, מיוחדות, מסוגננות, ולעתים לגמרי מוגזמות, שיתאימו לאנשים צעירים ברוחם - אמנים, מוזיקאים, יזמים, ובעיקר יצירתיים. מאז שנעלי הטניס של המותג היוו את כרטיס הכניסה שלו לעולם האופנה ב-1979, הן מיוצרות באותן מכונות ונצבעות ביד באותה השיטה. לגוונים שנעים על הסקאלה הקלאסית, מצטרפות גם מהדורות מיוחדות בהדפסים משמחים ומעניינים. ממש לאחרונה גם המותג הזה עשה עלייה ארצה, ובקרוב מובטחת גם קולקציה שתעוצב בשיתוף עם DKNY. כך שהעונה גם לחובבי הסניקרס יש למה לצפות.

טווח המחירים: 350-250 שקלים

להשיג ברחוב פורייה 9, מתחם נגה יפו,

או באתר bensimonisrael.co.il

חדשנות מסנוורת / pq

משקפי השמש לגברים של המותג pq הם עוד פיתוח אלגנטי ואינטליגנטי מבית היוצר של המעצב רון ארד. המעצב, שחרת על דגלו אינדיבידואליזם וחדשנות, מקפיד להדגיש את מסגרות המשקפיים כדי שמי שמרכיב אותן ירגיש ייחודי. הקולקציה כוללת 240 דגמים שונים, שיאפשרו לכל חובבי הז'אנר לחוות את השילוב המנצח של מקוריות עם מודרניות, ולהתאים אותם לסגנון האישי שלהם.

טווח מחירים: 2,500 -4,500 שקלים

להשיג בחנויות האופטיקה המובחרות

חוצה את הקווים / שי שלום

שתי סיבות עיקריות יגרמו לכם לבדוק את הקולקציה החדשה של שי שלום מקרוב: האחת - מדובר בקולקציה חדשה וראשונה שעיצב לגברים; והשנייה - הקו המתוחכם והמינימליסטי, שעוצב במיוחד עבור הגבר האינדיבידואליסט שמחפש פריטי לבוש מתוחכמים אך נגישים. אף שבקולקציה אפשר לזהות בבירור את השורשים המוקפדים של המעצב, הפריטים משקפים היבטים יומיומיים מחויטים של גזרות נקיות. ראוי לציין גם את החולצות הקלילות והעדכניות, שיוצרות יחד קולקציה פשוטה, עניינית, מובנת לכול ומחוברת לצרכים הבסיסיים ביותר של הגבר הישראלי. הקולקציה כוללת חליפות מחויטות בגוונים בהירים במיוחד, סריגים דקיקים וחליפות ערב רשמיות שעשויות בדי קרפ וצמר קליל.

טווח מחירים: החל ב-4,600 שקלים

הרכבת 2, תל אביב. בתיאום מראש

גלאם מלנכולי / זאדיג אנד וולטייר

בקולקציה האביבית של המותג הצרפתי המחוספס הזה אף פריט אינו חף מטוויסט ייחודי. השילוב המדויק בין הבדים, החיתוכים, ההדפסים והצבעוניות המאופקת הופכים יחד גם את האייטם הקלאסי ביותר לייחודי, אך עם זאת נינוח, לביש ולא יומרני מדי. הפריטים עמוסים בהדפסי טאי דאי, באלמנטים צבאיים, באלמנטים רקומים, בגולגולות ובהדפסי קומופלאז', לצד המראה הפרוע ברוח קלילה של חולצות כותנה מאווררות ופריטים מבדי קשמיר דקים.

טווח המחירים: 195-4,800 שקלים

להשיג בה' באייר 48, תל אביב

עכשיו מעונב / הוגו בוס

את המין הגברי אפשר לחלק לשתי קבוצות עיקריות: אלה שאוהבים עניבות ואלה שלא יכולים לסבול אותן. ובכל זאת, בעקבות הפופולריות הגואה של הרטרו, העניבה שדרגה את עצמה לפריט עכשווי, שהוביל גם את מעצבי האופנה של הוגו בוס ליצור מגוון גרסאות אופנתיות לפריט השנוי במחלוקת, בגוון אביבי שיוכל להתאים למגוון חולצות גבריות בצבעים שונים. האלגנטיות הקלה, המתלווה לשיק המתוחכם שהמותג מצטיין בו, היא גם דרך אלגנטית לומר שאף פעם לא מאוחר מדי.

להשיג בחנות הדגל ה' באייר 40 תל אביב וברשת ונדום

טווח המחירים: 300-3,990 שקלים

עושים עלייה / פקטורי 54

קווים חדשים מקשטים העונה את המדפים של מעוז המותגים פקטורי 54: הקו הקלאסי של המעצבים ג'ורג'יו ארמאני, ולנטינו ומארק ג'ייקובס; הקו הצעיר יותר של פול סמית; ואל אלה מצטרף המותג הקנדי דיסקוורד. מדובר בקולקציות שסוף-סוף מצליחות לשבור את מחסום הרשמיות ולהציע לקהל הישראלי משהו שמדבר אליו בגובה העיניים ובו בזמן נראה כמו אירופה. הן כוללות פריטי לבוש רשמיים ואקססוריז יפים וייחודיים, על הסקאלה הרחבה מאוד שבין הקלאסי לקוקטי, לצד פריטי לבוש קז'ואל ססגוניים ומעניינים בהשראות שונות, על-פי כל מעצב. כך או כך, ההיצע עשיר, מרשים ומפתיע, ומומלץ ללכת להתרשם מקרוב, כי אין כמו מראה עיניים.

טווח המחירים: 490-9,000 שקלים

להשיג ברשת פקטורי 54

פוסט רוקבילי / יוסף

קולקציית הקיץ של המעצב הוותיק כוללת לראשונה גם קו לגברים, בהשראת תקופת הרוקבילי, סגנון הרוק השורשי שהיה פופולרי מאוד בשנות ה-50 המאוחרות בארצות הברית. הקולקציה המקורית והיפה מתאימה בין גזרות להדפסים, בדגש על טכניקות ייחודיות של הדפסי רשת בשכבות שנעשו על-ידי המעצבת נוי גזית, על-גבי בדי ג'רזי, צמר, כותנה, קרפ ומשי. לצד מכנסיים באורכים שונים, אפשר למצוא גם בלייזרים ספורטיביים קלילים, ז'קטים מחויטים, חולצות מכופתרות ועוד.

טווח המחירים: 1,000-5,000 שקלים

להשיג בחנות המעצב בדיזנגוף 213 תל אביב

טובים השניים /אדידס אופנינג סרמוני

ההודעה על עלייתה לארץ של הקולקציה המשותפת בין אדידס לבין המותג הניו יורקי אופנינג סרמוני היא אחד מאותם רגעים שממלאים את הפאשוניסטים המקומיים בשמחה. המותג האורבני-היפסטרי ידוע בבגדים הקוליים והנונשלנטיים שהוא מציע, כמו גם בשיתופי פעולה מקוריים עם מעצבים ועם אמנים שונים. זו הקולקציה השנייה ששני הלייבלים מעצבים יחד; בשנה שעברה, המוטיב העיקרי היה שחייה ורכיבה על אופניים והפעם מדובר בריצה ובטניס, בהשראת שנות ה-90. הקולקציה כוללת 33 פריטי לבוש ו-11 דגמים של נעליים לגברים ולנשים, ומשלבת היטב בין החדשנות הספורטיבית-אופנתית של אדידס לבין המקוריות העכשווית של המותג האמריקאי.

להשיג באדידס, שינקין 11 תל אביב ובבוטיק Not For Sale במרכז בעלי מלאכה בתל אביב

טווח מחירים: 680-900 שקלים

גאווה מקומית / SKETCH

במציאות של האקלים המקומי, רק שילובים המייצרים מראה אלגנטי עם קז'ואל שהוא פרקטי ולא סמרטוטי, יוכלו להתאים. כזאת היא בדיוק הקולקציה של המותג SKETCH, של יוסי קצב, שעוצבה בהשראת האמן דיוויד הוקני, ברוח בריכות השחייה והנופים של לוס אנג'לס בתקופת סוף תור הזהב של הוליווד. כך, הצבעוניות של הקולקציה מדגישה את הכחול על גוניו השלווים והיפים, מתכלת ועד רויאל ונייבי, לצד גוני חול עם נגיעות צבעוניות של ורוד, צהוב, כתום ובורדו. הגזרות בעיקר רפויות, ומראה השכבות מתאפשר עם ז'קטים, סריגים, חולצות קפוצ'ון, חולצות אריג או חולצות טי, עשויות בדי פשתן, זמש או כותנה. תשומת הלב לפרטים הקטנים, סימן ההיכר של המותג, מופיעה במלוא הדרה גם הפעם, בדמות חפתים, צווארונים עגולים, כיסים שונים, חיתוכים, כיפתורים וקפלים. להשלמת הטוטאל לוק, העונה מוצע גם מבחר מגוון ויפה של אביזרים נלווים מבית היוצר של המותג, כמו חגורות, ארנקים, תיקים וצעיפים, המשלימים את קולקציית הבגדים.

טווח מחירים: 200-2,500 שקלים

להשיג בחנויות המותג

משא אחר / פוסיל

מספיק מבט אחד על כל קולקציה בחנות, כדי להבין את ממדי התופעה שהפכה את התיק הגברי לאביזר ההופעה המשלים הבולט ביותר. ולמה לא, בעצם? בתי האופנה מצליחים, באמצעות הפריט הנלווה הזה, להגיע ללקוחות רבים שמעוניינים לאמץ סגנון אופנתי משודרג, ומבטיחים כי בניגוד לבגדים, מדובר בפריט שאינו עונתי בלבד. היופי הוא שהתיקים של אוסף ה-Estate, הקו הידוע והמפורסם של פוסיל האיטלקית, יכולים להיות גם וגם - גם אופנתיים וגם אובייקט שימושי ולביש.

להשיג ברשת אייקון וברשת ג'נטלמן

טווח המחירים: 1,000-2,000 שקלים