טבע הודיעה על תחילת ניסוי קליני חדש - המניה זינקה

טבע וחברת אקטיב ביוטק הודיעו היום על גיוס המטופל הראשון למחקר הקליני השלישי שלב III, המכונה CONCERTO, עם תכשיר הלקווינימוד - שנועד לטיפול בטרשת נפוצה

טבע וחברת אקטיב ביוטק הודיעו היום (ד') על גיוס המטופל הראשון למחקר הקליני השלישי שלב III, המכונה CONCERTO, עם תכשיר הלקווינימוד. מחקר זה נועד להעריך את היעילות, הבטיחות והסבילות של לקווינימוד אוראלי הניתן אחת ליום במטופלים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית (RRMS). המדד העיקרי של מחקר ה- CONCERTO הוא השפעת התכשיר על הפחתת הנכות המצטברת כפי שנמדד על ידי סולם ה- EDSS (Expanded Disability Status Scale).

"מחקרים קודמים שלב III של לקווינימוד, שנערכו בקרב למעלה מ-2,400 אנשים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית מציעים כי לתכשיר פרופיל ייחודי המשפיע ישירות על תהליכי ניוון עצביים הגורמים להחמרה בנכות מצטברת - החשש העיקרי בהתמודדות עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית", אמר החוקר הראשי של המחקר, ד"ר טימותי וולמר, פרופסור לנוירולוגיה מאוניברסיטת קולורדו בדנבר, המנהל הרפואי של המרכז לטרשת נפוצה בהרי הרוקי. "אנחנו מגייסים כעת מטופלים למחקר הפיבוטאלי השלישי של לקווינימוד, כדי להמשיך להעריך את התועלות הקליניות של התכשיר בנוגע לנכות מצטברת, כמו גם להעריך את השפעת התכשיר על הפחתת איבוד רקמת מוח. מדדים אלו ייבחנו הן במינון של 0.6 מ"ג, כפי שנחקר בעבר, והן במינון גבוה יותר של 1.2 מ"ג".

לקווינימוד הוא תכשיר חדש בפיתוח, בעל מנגנון פעולה ייחודי המשפיע על מערכת העצבים המרכזית. לקווינימוד הוא אימונו-מודולטור (משפיע על מערכת החיסון) הניתן אוראלית אחת ליום. במודלים של בעלי חיים הודגם כי לקווינימוד חוצה את מחסום דם-מוח ולכן יש לו ככל הנראה השפעה ישירה על תהליכים דלקתיים וניווניים במערכת העצבים המרכזית. מערך
ALLEGRO , להערכת לקווינימוד אוראלי לטרשת נפוצה כלל את שני המחקרים הפיבוטאליים III. נוסף על המחקרים הקליניים בתחום הטרשת הנפוצה, לקווינימוד נמצא כעת בפיתוח קליני לטיפול במחלת הקרוהן ומחלת (lupus) הזאבת.

בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה בוול סטריט בכ-3.3%.