לפיד, בנט ומופז חברו: דורשים את תיק החוץ ואת האוצר

הבוקר צפויים צוותי המשא ומתן של יש עתיד, הבית היהודי וקדימה לדרוש לקבל לידם, כגוש המונה 33 מנדטים, גם את תיק האוצר וגם את תיק החוץ

מחריף הקרע בין הליכוד ביתנו ליש עתיד והבית היהודי: בעוד בליכוד ביתנו חשבו כי יצליחו להפעיל לחץ על אנשי הבית היהודי ולהביא לפירוק הברית עם יש עתיד, נראה כי הברית בין הצדדים רק מתחזקת, כשאליה מצטרפת גם קדימה.

הבוקר (ה') צפויים צוותי המשא ומתן של יש עתיד, הבית היהודי וקדימה לדרוש לקבל לידם, כגוש המונה 33 מנדטים, גם את תיק האוצר וגם את תיק החוץ. צוותי המשא ומתן של 3 המפלגות צפויים להבהיר לליכוד ביתנו כי כגוש הגדול ביותר, הם רואים עצמם זכאים לשני תיקים בכירים, אך אם זאת, לדבריהם הם מכירים בבכירותו של ראש הממשלה.

במקביל, ממשיכים ביש עתיד להתעקש על הדרישה לממשלה שתמנה 18 שרים בלבד. אתמול הורה לפיד לנציגי מפלגתו לבטל את כל הפגישות המתוכננות בין הצוותים בעקבות הפערים העצומים סביב סוגיית גודל הממשלה הבאה. בעוד הליכוד-ביתנו מתעקש על הקמת ממשלה בת 28 שרים, שתאפשר לנתניהו למנות למעלה מעשרה שרים מהליכוד ביתנו, בעוד ביש עתיד עומדים על הבטחתם מלפני הבחירות על פיה מספר שרי הממשלה המקסימלי יעמוד על 18.

בכירים ביש עתיד אמרו אתמול כי "לא נהיה חלק ממשלה מנופחת כזו. לא נזוז מ-18 שרים. 28 שרים לא יהיה, ואם יהיה- אנחנו לא נהיה. אם נתניהו רוצה בחירות אין בעיה, נלך על זה", אמרו.

בליכוד ביתנו נימקו בפני יש עתיד את הצורך בממשלה בת 28 שרים בכך שאין אפשרות שלא למנות לשר את מי שכבר כיהן כשר בקדנציה הקודמת, וכן על רקע "האינתיפאדה הפנימית שיעשו לנתניהו בליכוד", כלשונם. במערכת הפוליטית מעריכים שנתניהו חושש ממשבר פנימי בליכוד לנוכח העובדה שלסיעה יישארו רק כחמישה עד שישה תפקידי שרים אם תתקבל דרישתו של לפיד לממשלה מצומצמת.