התקדמות במשא-ומתן הקואליציוני: יאיר לפיד יהיה שר האוצר הבא, נפתלי בנט יסתפק בתיק התמ"ת

בתום פגישתו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיווחו גורמים המקורבים למשא-ומתן הקואליציוני כי יושב-ראש יש עתיד ייקח את תיק האוצר ■ נפתלי בנט ישמש ככל הנראה כשר תמ"ת עם סמכויות רחבות

במסגרת ההתקדמות שנרשמה היום במגעים הקואליציוניים החליט לפיד לקבל את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והוא יכהן כשר האוצר הבא של מדינת ישראל. יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ישמש ככל הנראה כשר תמ"ת עם סמכויות רחבות.

מספר שתיים במפלגתו של בנט, אורי אריאל, ימונה, ככל הנראה, לשר הבינוי והשיכון. יצוין, כי הליכוד-ביתנו ויש עתיד הסכימו על ממשלה עם 24 שרים לכל היותר, וכעת מתמקד הוויכוח בשאלה האם משרת השר שתישמר לאביגדור ליברמן תיכלל במניין זה.

מסיכום הפגישה עולה עוד, כי יש עתיד תקבל גם את משרד הפנים, שבו יחזיקו, כפי המסתמן, יעל גרמן או מאיר כהן. יחד עם זאת, צפוי שי פירון להתמנות לשר הרווחה. מצד הליכוד יהיו שמונה שרים לבד מראש הממשלה נתניהו, כשגדעון סער יישאר בתפקידו כשר החינוך וכך גם ישראל כץ, כשר התחבורה.

ככל הנראה, בנט בנט יחזיק במשרד התמ"ת ויקבל סמכויות נרחבות למלחמה בריכוזיות. נוסף על כך, צפוי ח"כ אריאל לקבל את תיק השיכון - אם כי סוגיה זו טרם נחתמה סופית. עוד נראה, כי הבית היהודי יקבלו שני תיקים נוספים שבהם יחזיקו ח"כ אורי אורבך וח"כ אלי בן-דהן.

"הושגה התקדמות משמעותית במשא-ומתן"

היום נפגשו ראש הממשלה נתניהו ויושב-ראש יש עתיד, יאיר לפיד, בפגישה שהוגדרה "טובה", ובמערכת הפוליטית מעריכים - ממשלה כבר בראשית השבוע. לאחר שנועדו בביתו של ראש הממשלה בירושלים מיהרו השניים לפרסם הודעות לפיהן "הושגה התקדמות משמעותית".

לפיד הגיע בשעות הבוקר למעונו של נתניהו בירושלים, והשניים דיווחו עליה בתיאום מיד עם סיומה. "הפגישה הוגדרה טובה והושגה בה התקדמות משמעותית", נכתב בהן.

ההתקדמות נבעה מהעובדה שלפיד הסכים לוותר על תיק החוץ ובתמורה, יקבל לידיו תיקים בכירים אחרים. בעקבות האווירה החיובית - ההסכם הקואליציוני עם יש עתיד ועם הבית היהודי אמור להיחתם כבר בראשית השבוע הבא