גפני: "שני העשירים לפיד ובנט לא ידאגו למעמד הביניים"

משה גפני: חשש כי בימים בהם יצטרכו לקצץ - הם ימשיכו לדאוג לחברות ולעשירים ויקצצו למעמד הביניים ויפגעו בחלשים ■ "הכוונה להביא שוב תקציב דו שנתי היא בניגוד גמור להתחייבות המדינה בבג"ץ"

יו"ר ועדת הכספים היוצא, משה גפני, התבטא אמש לקראת הקמת הממשלה החדשה הצפויה במהלך השבוע.

גפני אמר כי החשש הגדול הוא ששני העשירים הללו , בנט ולפיד לא ידאגו כלל למעמד הביניים, ובימים בהם יצטרכו לקצץ - הם ימשיכו לדאוג לחברות ולעשירים ויקצצו למעמד הביניים ויפגעו בחלשים.

בנוסף, אמר גפני כי הכוונה להביא שוב תקציב דו שנתי היא בניגוד גמור להתחייבות המדינה בבג"ץ.

ביום שישי דיווחנו כי במסגרת ההתקדמות שנרשמה היום במגעים הקואליציוניים החליט לפיד לקבל את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והוא יכהן כשר האוצר הבא של מדינת ישראל. יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ישמש ככל הנראה כשר תמ"ת עם סמכויות רחבות.

מספר שתיים במפלגתו של בנט, אורי אריאל, ימונה, ככל הנראה, לשר הבינוי והשיכון. יצוין, כי הליכוד-ביתנו ויש עתיד הסכימו על ממשלה עם 24 שרים לכל היותר, וכעת מתמקד הוויכוח בשאלה האם משרת השר שתישמר לאביגדור ליברמן תיכלל במניין זה. מסיכום הפגישה עולה עוד, כי יש עתיד תקבל גם את משרד הפנים, שבו יחזיקו, כפי המסתמן, יעל גרמן או מאיר כהן. יחד עם זאת, צפוי שי פירון להתמנות לשר הרווחה. מצד הליכוד יהיו שמונה שרים לבד מראש הממשלה נתניהו, כשגדעון סער יישאר בתפקידו כשר החינוך וכך גם ישראל כץ, כשר התחבורה.

ככל הנראה, בנט בנט יחזיק במשרד התמ"ת ויקבל סמכויות נרחבות למלחמה בריכוזיות. נוסף על כך, צפוי ח"כ אריאל לקבל את תיק השיכון - אם כי סוגיה זו טרם נחתמה סופית. עוד נראה, כי הבית היהודי יקבלו שני תיקים נוספים שבהם יחזיקו ח"כ אורי אורבך וח"כ אלי בן-דהן.