יאיר לפיד: "מתח, עצבים, כולם על הקצה"

יו"ר מפלגת "יש עתיד" בדף הפייסבוק שלו: "כמה זמן לוקח לבחור אפיפיור?" ■ גלי צה"ל: המו"מ לא מתמקד על חלוקת תיקים אלא על נושאים כמו תחבורה ציבורית בשבת ■ רשת ב': המחלוקת העיקרית כעת - על תיק החינוך

יאיר לפיד לא יכול יותר לחכות? בדף הפייסבוק שלו כתב היום (א') לפיד כי המו"מ הקואליציוני עדיין נמשך, כשבמקביל הפרסומים כי הוא יכהן כשר אוצר ונפתלי בנט כשר התמ"ת.

"לילה אחרי לילה נמשך המו"מ", כתב לפיד בפייסבוק. "מתח, עצבים, כולם על הקצה, העייפות הופכת להיות גורם מכריע, כל חמש דקות יש ספין חדש. למה אי-אפשר לגמור את זה כבר? כמה זמן לוקח לבחור אפיפיור?".

תגובות הגולשים לסטטוס של לפיד מעורבות. יש מי שקרא לו לא להצטרף לנתניהו כדי שלא ירכיב ממשלה, אחרים שיבחו אותו ויש מי שהמליץ ללפיד לא לקחת לידיו את תיק האוצר. חלק מהגולשים קראו ללפיד לא לוותר על תיק החינוך, אחרים הזכירו לו שהבטיח ממשלה של 18 שרים בלבד ויש מי ששיבח את לפיד על "הומור משובח" גם בתקופה של מו"מ מרתוני.

"לקחת את האוצר יהיה טעות. לשר אוצר אין מנוס מאשר לקצץ ולקצץ... זאת מיטה חולה ומי שנכנס אליה נדבק", כתב אחד הגולשים. אחר כתב: "יאיר בחרנו בך בגלל הדברים שאתה מאמין אבל לפי הפרסומים אתה נגרר לפוליטיקה ישנה. איך תשב עם ליברמן כשר החוץ??? איפה תיק החינוך????. לדעתי ביבי עושה לו בית ספר".

בסוף השבוע נודע כי לפיד ככל הנראה יכהן כשר האוצר הבא וייתכן שהמו"מ יושלם סופית כבר היום. הבוקר, כאות מחאה, נעדרו שרי ש"ס מישיבת הממשלה שהייתה ככל הנראה האחרונה לממשלה זו. (לסיפור המלא)

לפי דיווח בגלי צה"ל, המו"מ כעת מתמקד על נושאים שאינם קשורים לחלוקת תיקים, כמו למשל תחבורה ציבורית בשבת. ברשת ב' דווח כי לפי רה"מ נתניהו, פרטי המו"מ כבר סגורים פרט לשאלה איזו מפלגה תקבל לידיה את תיק החינוך - הליכוד או יש עתיד - וכי הדבר אמור להיסגר בפגישה שתתקיים אחר הצהריים. לפי הדיווח, נתניהו אמר את הדברים בישיבת "שרינו" של שרי הליכוד לפני ישיבת הממשלה.

ביום חמישי כתב לפיד בדף הפייסבוק שלו כי המפלגה בראשה הוא עומד אינה מתמקדת בחלוקת תיקים אלא בנושאים המהותיים שלשמם היא נבחרה: "הסיבה שאני לא יושב עדיין בשום לשכה היא שלא מעניין אף אחד מאיתנו ב'יש עתיד' כמה מאבטחים יהיו לנו או איזה רכב נקבל. הדיון אינו על כסאות (או בעצם כורסאות), אלא על מהות. אנחנו רוצים לקבל סוף סוף תשובה לגבי מתווה השיוויון בנטל; אנחנו רוצים שיענו לנו השאלה למה בתקופה שבה רוצים לגזור על אזרחי המדינה גזירות כלכליות כואבות הם רוצים להקים ממשלה מנופחת של 28 שרים שתבזבז מאות מיליוני שקלים על סידורי עבודה ריקים מתוכן; אנחנו רוצים לוודא שנוכל להוציא לפועל את התוכנית שלנו להורדת מחירי הדיור; אנחנו רוצים לדעת שהחינוך לא ייפגע ונוכל להתחיל את 'עשור החינוך' עליו הכרזנו.

"התחייבתי לשנות. התחייבתי גם להוביל מפלגה שבה הפוליטיקאים דואגים לאזרחים במקום לדאוג רק לעצמם ולמקורבים שלהם. שרי הממשלה צריכים לטפל במעמד הביניים, לא מעמד הביניים בשרי הממשלה. לפעמים נדמה לי שהאנשים ממול עוד לא הפנימו, או שהם מעמידים פנים שהם לא מבינים על מה אנחנו מדברים. הם עוד לא קלטו שעידן הספינים וההדלפות הסתיים, והציבור רוצה פוליטיקה נקיה שעוסקת בנושאים אמיתיים.

"כמו שאמרתי לכם בעבר, רוב מה שאתם שומעים או קוראים על הרכבת הממשלה פשוט אינו משקף את המציאות. יכול להיות שזה מעניין יותר מבחינה תקשורתית לדבר על חלוקת התיקים, אבל לא באתי לפוליטיקה כדי להיות מעניין, אלא כדי לעבוד. היות ולא קיבלנו עדיין תשובות על נושאי המהות, הדיון על התיקים יצטרך לחכות".