נתניהו הדיח את רובי ריבלין מתפקיד יו"ר הכנסת

ראש הממשלה שינה את דעתו וכעת תומך במועמדותו של ח"כ יולי אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת ■ במהלך הקדנציה החולפת מתיחות רבה שררה בין ריבלין לנתניהו

נתניהו הדיח את ריבלין: לאחר שהבטיח כמה פעמים, ואפילו בכתב, ליו"ר הכנסת, רובי ריבלין, כי יתמוך בו לתפקידיו"ר הכנסת הבאה, שינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את דעתו והוא צפוי לתמוך במועמדותו של ח"כיולי אדלשטיין לתפקיד. אחרי קדנציה שניה ומוצלחת כיו"ר כנסת, יאלץ ריבלין, השריד האחרון של דור הוותיקים בליכוד, לעזוב בקרוב את לשכתו ולכהן כח"כ רגיל מן השורה.

ריבלין, שהגיע למקום השביעי ברשימת הליכוד לכנסת, יהיה הבכיר היחיד בליכוד שיישאר ללא תפקיד בכיר גם בכנסת הבאה. במהלך הקדנציה החולפת נאבק ריבלין על מעמד הכנסת, דבר שהצליח להכעיס לא מעט את נתניהו. ריבלין לא חסך בהתבטאויות הסותרות לעמדת הקואליציה והדבר הביא לא פעם למתח בינו לבין ראש הממשלה. בין השניים שררו יחסים מתוחים אולם נתניהו וריבלין ידעו גם עליות.

דווקא באחרונה נראה היה שבין השניים שוררת הסכמה. והם שיתפו פעולה זה עם זה. גורמים בכנסת אמרו היום כי לנוכח העובדה שמעמדו של ריבלין אינו ניתן לערעור בתוך הליכוד, נראה שנתניהו פועל תחת לחציו של ליברמן, שלא רצה לראות את ריבלין ממשיך בתפקידו.

לפני כמה חודשים התברר כי שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, מעוניין לכהן בתפקיד והוא אף החל לגייס תמיכה במועמדותו מול ריבלין. אדלשטיין נהנה מתמיכת ישראל ביתנו ומזו של הפלג הימני יותר בליכוד. ריבלין לעומת זאת זוכה לתמיכה מהמפלגות הערביות וממפלגות השמאל והמכרז.