לבקשת מחזיקי האג"ח של מועדון 365: נדחה הדיבידנד

המחזיקים חוששים להרעה במצבם ■ הדיון בביהמ"ש צפוי להתקיים מחר

על רקע השלמת מכירת חברת הארוחות העסקיות סיבוס, ברווח צפוי של כ-57 מיליון שקל, הודיע בשבוע שעבר מועדון 365, מקבוצת המשביר לצרכן של רמי שביט, על חלוקת דיבידנד של כ-6 מיליון שקל לחברה האם. אלא שמחזיקי האג"ח של החברה מתנגדים לחלוקת הדיבידנד, בשל חשש להרעה במצבם. דיון בנושא מתוכנן להתקיים מחר (שני) בבוקר בביהמ"ש המחוזי ת"א-יפו.

בינתיים, חלוקת הדיבידנד שנקבעה להיום נדחתה. בסוף השבוע הגיש לביהמ"ש נאמן האג"ח, עו"ד גיא גיסין, בקשה דחופה למתן צו מניעה זמני לחלוקה. למועדון 365 אג"ח בהיקף של כ-70 מיליון שקל, הנסחרות בתשואה של 23%; למשביר שתי סדרות אג"ח בהיקף של כ-115 מיליון שקל, הנסחרות בתשואות של 18%-31%. במקביל לדיבידנד, אישר דירקטוריון מועדון 365 מסגרת השקעה של 18 מיליון שקל בקוסט 365.

מחזיקי האג"ח טוענים כי במועדון 365 מסרבים למסור מידע, שיעיד כי גם לאחר חלוקת הדיבידנד וההשקעות המתוכננות, תהיה לחברה "היכולת לפרוע את התחייבויותיה למחזיקי האג"ח בהגיע מועד פירעונן". בפנייה לביהמ"ש מבקשים המחזיקים כי "הצו הזמני יעמוד בתוקפו עד לאחר שהחברה תספק לנאמן את המסמכים והמידע כמבוקש על ידו, בתוספת זמן סביר שיאפשר לנאמן וליועציו לבדוק את המידע".

עוד עדכנה המשביר כי הגישה כתב תביעה שכנגד בסך של כ-86 מיליון שקל נגד אופיס דיפו העולמית, "לפיצוי בגין הנזקים שנגרמו למשביר כתוצאה ממעשיה של אופיס דיפו העולמית, לרבות בטענות של תרמית והטעיה, במסגרת העסקה לרכישת מניות חברת הבת, אופיס דיפו ישראל".