בדרך לקואליציה: הפגישות הליליות הסתיימו; המו"מ נמשך

לאחר שצוותי המפלגות השונות המשיכו את המגעים אל תוך הלילה - לא נרשמה התקדמות משמעותית במשא-ומתן הקואליציוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפגש הלילה (ב') עם יושב-ראש יש עתיד, יאיר לפיד, ויושב ראש הבית היהודי נפלתי בנט. הפגישה, בת שעתיים, שאליה הצטרף גם יושב-ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיעה אחרי שדיווחו כל הצדדים על התקדמו איטית במשא-ומתן, כשבמרכז חילוקי הדעות, עדיין - מספר השרים ונושא השוויון בנטל.

למרות שנותרו רק שישה ימים עד למועד האחרון להרכבת ממשלה - אין עדיין הסכמות בנושאים האלו. את פגישת מנהיגי המפלגות המשיכו צוותי המשא-ומתן שלהם לתוך הלילה.

אמש נתניהו זימן את לפיד ובנט, לאחר שהמשא-ומתן שהחל אתמול בצהריים בין הצוותים של יש עתיד והליכוד-ביתנו נתקע. ההערכה הייתה שאפשר להגיע להסכם קואליציוני בראשי תיבות עד הבוקר. על-פי גורמים המעורבים במגעים, יש הסכמות עקרוניות בנושא השוויון בנטל ומספר השרים.

אנשי המשא-ומתן של שני הצדדים נועדו אתמול אחר הצהריים ברמת גן, אך זמן קצר לאחר מכן הגיעו המגעים למבוי סתום, למרות ההערכות שהפערים אינם גדולים ויכולים להיסגר במהרה. המחלוקת העיקרית עומדת על ניסוחי ההסכם בעיקר בנושא החוק לגיוס חרדים - שעליו אין הסכמה.

בפגישה שהחלה בשעה 21:30 דנו נתניהו, לפיד, בנט וליברמן גם בנושא התיקים, שמעורר מחלוקת. בליכוד-ביתנו מבקשים שהשר גדעון סער ימשיך לכהן כשר החינוך, ואילו ביש עתיד רוצים שח"כ הרב שי פירון יירש את התפקיד. גם על תיק הפנים יש מחלוקת, אך הוא ככל הנראה יהיה בידי יש עתיד.