ישורת אחרונה: מאמצים לחתימת הסכם קואליציוני עוד הלילה

בשעה 13:00 התכנסו בנט, לפיד וליברמן יחד עם נתניהו, כשעל הפרק עדיין נותרו אותן הסוגיות שבהן דנו הצדדים גם אתמול: גודל הממשלה, חלוקת התיקים, וסוגיית השיוויון בנטל

מאמצים להסכם קואליציוני עוד הלילה: אחרי שיחות מרתוניות שגלשו עד השעה 4:00 לפנות בוקר, התכנסו היום (ב') בצהריים ארבעת ראשי השותפות הקואליציוניות העתידיות הבכירות במטרה להגיע לחתימה על הסכם קואליציוני עוד היום. בשעה 13:00 התכנסו בלשכת ראש הממשלה יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, יחד עם נתניהו, כשעל הפרק עדיין נותרו אותן הסוגיות שבהן דנו הצדדים גם אתמול: גודל הממשלה, חלוקת התיקים, וסוגיית השיוויון בנטל.

לפי התוכנית המקורית ביקש נתניהו להשביע את הממשלה החדשה כבר ביום רביעי הקרוב אולם לנוכח המחלוקות שטרם הגיעו לפתרונן, ייתכן שטקס ההשבעה יידחה ליום חמישי.

לפי שעה ביש עתיד עדיין עומדים על כך שגודל הממשלה לא יחרוג מ-23 שרים ומ-6 סגני שרים. במהלך הפגישה ינסו ביש עתיד להגיע למתווה לשינוי המפתח הקואליציוני כך שכל מפלגה תוותר על שר אחד מטעמה. אם תושג הסכמה שכזו, תעמוד הממשלה על 22 שרים.

גם המחלוקת על תיק החינוך עדיין לא תמה, כשיש עתיד מבקשים להחזיק בתיק החינוך המיועד לשי פירון. מנגד, בליכוד מבקשים להשאיר את התיק בידיהם עבור שר החינוך המכהן, גדעון סער. גורמים בליכוד אומרים כי בכוונתם להיאבק על השארת משרד החינוך בידיהם במטרה לשמר את ערוץ ההדברות עם ש"ס ויהדות התורה באמצעות המשך הזרמת תקציבים לחרדים. בליכוד ביתנו צפויים להציע ליש עתיד בתמורה לוויתור על החינוך שדרוג של תפקידי השרים שבהם תזכה המפלגה, מתן תקציבים שישרתו את מצע המפלגה ויוזרמו למען מעמד הביניים וכן ראשות ועדות בכנסת.

גורמים בש"ס אישרו הבוקר כי בימים האחרונים עדיין מנסה נתניהו לשמור על קשר הדוק עם הסיעות החרדיות על מנת לבחון אפשרות שייכנסו לממשלה ברגע האחרון, אולם הסיכוי לכך קלוש ובש"ס נערכים לישיבה באופוזיציה. "הדבר היחיד שאני עוסק בו, הוא המשך שיקומה של תנועת ש״ס ומיצובה בחזית המלחמה בקיצוץ האכזרי ובגזרות הקשות המתוכננות, ש״ס מתכוונת להיות אופוזיציה לוחמת ולממש את הבטחותיה לבוחר גם מספסלי האופוזיציה", כתב היום ח"כ אריה דרעי בדף הפייסבוק שלו. "אל מול הממשלה הבורגנית המתוכננת אשמיע בכנסת את קולם של אלה אשר יש המנסים להשתיק את קולם, אציב מראה אל מול פניה של הממשלה ולא אחדל מכך, עד אשר פער המעמדות בישראל יחדל מלהתקיים". הדברים נכתבו על רקע הפרסומים כי בכוונתו של דרעי להתמודד על ראשות עיריית ירושלים בשל העובדה שש"ס באופוזיציה. הבוקר פורסם גם כי מאותה סיבה שוקל שר השיכון היוצא, אריאל אטיאס, פרישה מהחיים הפוליטיים.

בתוך כך, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) נפרד היום מתפקידו. "אני נפרד מתפקידי וגם מהליכוד", אמר בפתח ישיבה של ועדת הכספים. "נהיה אופוזיציה רצינית, שלא תפקיר את אזרחי ישראל לגחמות של העשירים. אני מתכוון להמשיך לפעול למען החברה הישראלית מהאופוזיציה", אמר.

גם התקשורת החרדית גויסה למאבק הפוליטי. בעיתון החרדי "המשפחה" למשל, נכתב הבוקר כי משפחה חרדית ממוצעת עלולה להפסיד 3,064 שקל בחודש ממינויו של לפיד לשר האוצר בעקבות הקיצוץ הצפוי בקצבאות.