המיליארדר של ספרטק מוסקבה חולם על הנפקה בבורסה

בראיון ל"בלומברג" הצהיר ליאוניד פדון, הבעלים של מועדון הכדורגל הרוסי, על כוונתו "להחזיר חלק מההשקעה שלי בקבוצה" - באמצעות מכירת מניות לציבור

ליאוניד פדון, הבעלים של קבוצת הכדורגל הרוסית ספרטק מוסקבה, חולם להנפיק את המועדון בבורסה בשנת 2017 או 2018, "כדי להחזיר חלק מההשקעה שלי". הוא מעריך שעד אז, תגדיל ספרטק את ההכנסות הטבעיות שלה, שכיום עומדות על כ-60 מיליון דולר בשנה, פי שלושה או ארבעה.

בראיון ל"בלומברג", הצהיר פדון, 56, כי השקיע בספרטק בסך הכל קרוב למיליארד דולר. הוא מזרים למועדון כ-60 מיליון דולר מדי שנה, ובנוסף הוא יחנוך בקרוב את האצטדיון החדש של הקבוצה, אותו הוא בונה בעלות של 400-500 מיליון דולר. המגרש יכיל 50 אלף מקומות.

הונו האישי של פדון, מחזיק המניות השני הכי גדול של ענקית הנפט ‏LUKoil‏, שרשמה בשנת 2011 הכנסות בגובה של 133.65 מיליארד דולר, מוערך כיום, לפי מגזין "פורבס", ב-7.1 מיליארד דולר.

"החלום שלי הוא ליצור שיטה בה ספרטק מצליחה לממן את עצמה", אמר פדון. העניין הזה קריטי עם כניסת תקנות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א לתוקף, במסגרתן קבוצות יצטרכו לעבור בהדרגה במהלך העשור הקרוב למודל תפעולי מאוזן, ולא יוכלו לסמוך על הכיסים העמוקים של בעלי בית כמו פדון.

על המגרש עצמו, יצטרך פדון להמשיך להתמודד עם התחרות הגוברת מצד מועדונים גדולים אחרים ברוסיה - צסק"א מוסקבה, זניט סט. פטרסבורג ואנז'י מחצ'לקה. הפעם האחרונה בה זכתה ספרטק באליפות רוסיה היתה אי שם ב-2001.