מסתמן: הממשלה תמנה 20 שרים; המחלוקת - תיק החינוך

ההתקדמות הושגה לאחר שבליכוד הסכימו להיכנע לדרישתו של לפיד לצמצם את גודל הממשלה, בתנאי שמספר השרים מהליכוד יהיה הגבוה ביותר מכל השותפות הקואליציוניות

מסתמן: מספר שרי הממשלה יעמוד על 20. לאחר פגישה בת חמש שעות בין ארבעת ראשי השותפות הקואליציוניות הבכירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הצליחו לרשום הארבעה התקדמות במשא ומתן הקואלציוני סביב סוגיית גודל הממשלה. ככל הנראה הממשלה הבאה תמנה 20 שרים ו-8 סגני שרים, לא כולל ראש הממשלה ותיק החוץ שנשמר עבור ליברמן.

ההתקדמות הושגה לאחר שבליכוד הסכימו להיכנע לדרישתו של לפיד לצמצם את גודל הממשלה, בתנאי שמספר השרים מהליכוד יהיה הגבוה ביותר מכל השותפות הקואליציוניות. היחס בין חברי כנסת לשרים בליכוד יהיה גדול מאשר אצל הסיעות האחרות. בעקבות ההסכמה ירד מספר שרי הבית היהודי משלושה לארבעה, ומספר התיקים שיינתנו לתנועה יצומצם לאחד בלבד, עבור ציפי לבני.

במקביל, הושגו הבנות לגבי סוגיית השיוויון בנטל. בנוגע לחינוך, גורמים בליכוד מוסרים שהליכוד עומד על המשך החזקת התיק. "למשרד החינוך בראשות גדעון סער יש הישגים רבים בארבע שנים האחרונות וראש הממשלה מעוניין בהמשך הצלחת תלמידי ישראל כפי שנראו היטב במבחנים הבינלאומיים שהעפילו לעשרייה הראשונה בעולם", נמסר מהליכוד. יש עתיד מבקשים להחזיק בתיק החינוך, המיועד לשי פירון. גורמים בליכוד אומרים כי בכוונתם להיאבק על השארת משרד החינוך בידיהם במטרה לשמר את ערוץ ההדברות עם ש"ס ויהדות התורה באמצעות המשך הזרמת תקציבים לחרדים. בליכוד ביתנו צפויים להציע ליש עתיד בתמורה לוויתור על החינוך שדרוג של תפקידי השרים שבהם תזכה המפלגה, מתן תקציבים שישרתו את מצע המפלגה ויוזרמו למען מעמד הביניים וכן ראשות ועדות בכנסת.