ממשיכים להפסיד, וממשיכים להקפיץ מחירים

ניו יורק ניקס תעלה שנה רביעית ברציפות את מחירי המנויים שלה; הסיבה: מימון (חלקי) של שיפוצים בשווי מיליארד דולר באולם המדיסון סקוור גארדן

ניו יורק ניקס מאכזבת במשך שנים ארוכות את אוהדיה, ומציינת העונה 40 שנים רצופות ללא זכייה בתואר האליפות ב-NBA. מילא אליפות, אבל אפילו סדרת פלייאוף אחת לא הצליחו הניקס לנצח מאז שנת 2001. ולמרות שבעונה הנוכחית העניינים נראים הרבה יותר טוב מבעבר (המאזן של הקבוצה עומד על 38 ניצחונות ו-23 הפסדים, מקום שני במזרח אחרי האלופה מיאמי היט), ספק גדול אם בצורת טבעות האליפות תישבר ב-2012/13.

כל הבעיות הנ"ל לא מונעות מתאגיד מדיסון סקוור גארדן (MSG), הבעלים של הפרנצ'ייז, להמשיך ולהעלות את מחירי הצפייה בקבוצה. ב-MSG הודיעו כי גם בעונת 2013/14 יעלו המחירים, עונה רביעית ברציפות, כשהפעם העלייה תהיה קלה יחסית - 6.4% בממוצע.

כהשוואה, ב-2010/11 קפצו המחירים ב-49%. בעונה הנוכחית (2012/13) עלו המחירים ב-4.9% בלבד. על-פי "הניו יורק טיימס", מחיר כרטיס ממוצע העונה למשחק של הניקס עומד על 123 דולר - כבר עכשיו היקר ביותר ב-NBA, עוד לפני העלייה המתוכננת (לוס אנג'לס לייקרס במקום השני).

הסיבה העיקרית לעליות המתמשכות במחירים נעוצה בשיפוצים שעורכת כבר שלוש שנים MSG לאולם הביתי של הקבוצה - המדיסון סקוור גארדן שנפתח ב-1968. העלאות המחירים נועדו לכסות חלק מההשקעה בשדרוג המתקן, שעומדת על קרוב למיליארד דולר.

חברת MSG נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 4.23 מיליארד דולר.